TipToe superstar

Med David Staines superfrukost bestådene av bacon, potatisbullar(?), scrambled eggs och toasts i magen var vi redo för dagen! Vi ville få så mycket som möjligt gjort innan lunch så jag kunde få min andra halvdag ledig. Egentligen var det Janet som var mest mån om det, så jag hoppas att det bara är för att va snäll. Hon är faktiskt super sålänge hon inte är jättetrött eller stressad.

Vi började med TipToe och Arwen (nya gråa stoet) och självklart hade jag TipToe. Vi hoppade en bland annat en ny bana med ca 10 hinder där TipToe aldrig varit förr, vi gick först och hon var amazing. På slutet tjorvade vi (JAG) till det, men det var verkligen bara mitt fel. Det är som en "tårtbit" man hoppar, och på kanten där spetsen är så är det en stolpe som sticker upp.



TipToe ville gå ut på kanten och vi kom lite fel, men jag var för feg för att trycka av henne att ta ett större språng. Jag blev mest frustrerad över att jag inte vågade trycka av, men det siste två gångerna jag gjort det har hästarna inte plockat upp benen och vi har landat upp och ner på andra sidan (TipToe o Tiny, remember?). Jag gjorde en volt och sen hoppade hon utan problem. Janet var impad över hur bra TipToe gick och tyckte att jag skulle starta henne i minsta klassen på söndag. Oliver har inte frågat om jag vill starta så jag antar att han inte tycker att det är en bra idé och att det inte blir nått av. Däremot har han frågat Janet 3 gånger om hon vill starta sin häst, men hon rider väll bättre och så har hon sin egen häst.

Kort sagt; TipToe är duktig igen. MEN - jag gillar henne inte lika mycket som jag brukade. Hon är inte lika speciell nu när det finns andra unghästar här. Jag tror att det jag älskade med henne var hennes framgång. Som alla unghästar har.


Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snutte dig!



Måste vara rätt najs att ha gjort häst av henne?

Well done! =D

2010-03-19 @ 22:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0