Walking in sunshine

Solen har hittat hit igen - underbart!!

Morgonen har varit smått kaotisk eftersom att Oliver inte gjorde någon hästlista, och kom på nya hästar som skulle med till hunten medans vi lastade de första. Vid frukosten var det bara Splinter. När Splinter var klar skulle Victor med, och när Victor var klart skulle Dex med. Dex fick stanna hemma för han var smutsig, och jag föreslog Hegrid - jackpot! Hegrid blev perfekt. Det är East Galway som jagar idag för att ta igen det dom missade under frosten och flodperiden.

När vi lastade skulle Belview också med, och Willy står borta i ett annat stall just nu med Belviews utsrustning så jag tog den gamla sadeln + Charlies träns och skickade med en rulle med tjock kardborre som jag hittade i sadelskåpet så han kan göra nya benstraps av dom. Vincen har (som jag nämnt förut) MS och kan inte driva på med benen själv och han har band som håller fast låren mot sadeln, och med en dressyspiska går det bra att driva hästen framåt. Jag är impad att han rider och hans läkare säger att dom inte vet vad han gör, men vad det än är så är det bra för hans kropp!


Nu är ridbanan ledig och jag ska bygga gymnastikövningar till Tiny. Lågt och enkelt, för det ska vara roligt och lätt idag! :) Jag tar med mig äpplen att muta hästarna med, hehe.




Vi hörs senare. Önska mig lycka till med Tiny!


Puss,

WilmaVictoria-

Kommentarer
Postat av: Åke

Lycka till med Tiny! Tre äpplen om dan håller tre doktorer borta :)

2010-03-04 @ 16:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0