Monday

Black Prince och Hugo Boss fick gå ut på sommarbete idag. Eller ja, "inte-huntsäsong-bete" kanske man ska kalla det? Greg går ut nästa vecka, och istället har De Bommer, Naz och Porter kommit in för sommarsäsongen.

På morgonen red vi ner Charlie och Latté till sjön och svalkade benen. Charlie tyckte att vi också behövde svalkas och vevade med frambenet så fort vi stod stilla. Det värsta var att han var bra på det så jag blev dyngsur...

Resten av dagen bytte vi hästarna i de 4 hagar vi använder nu, ryckte MrFox's man, och tvättade Splinter, Lady, Goofey och MrFox. Hästarna älskade att vara ute och Lee gick lös som en tok på det stora fältet med Peter Pan strax efter, full kareta hela tiden!



TT var dum i huvet och ville inte komma in när vi skulle hämta honom så jag fick jaga honom runt det GIGANTISKA fältet i en evighet. Åh vad han aldrig ska få går där igen. (om det inte kommer en till praounge som jag vill ha bort ett tag..hehe).


Här ser han minsann oskyldig ut...

Vi red ut en gång på Liagh och Lady, och det var första gången sen Ladys tänder blev fixade. Jag red henne förra veckan, men så fort jag tog normalt stöd i handen så körde hon upp huvudet så hon snubblade över hindret. Även idag satte hon huvet rakt upp och struntade i vart hon sprang!!! Tänderna blev fixade i torsdags, är det för tidigt att rida henne igen nu?? Det var inget stort som gjordes...

Ridturen började med att hon lekte rodeohäst när vi kom till ett fält. Hon visste inte om hon skulle stegra eller bocka, så hon gjorde båda samtidigt tror jag. Hela hästen bara lyfte från backen och hon hoppade rakt upp, och sen ner på frambenen, upp på bakbenen osv... Janet skrek "sitt upp och håll i dig!" och jag började asgarva - vad skulle jag annars göra om inte sitta upp och hålla i mig? Att börja skratta var kanske inte det bästa att göra, men jag såg framför mig hur komiskt det såg ut.


Lady

Hur som helst fick jag ordning på grejerna och vi travade och galopperade med knappt något stöd i tygeln ALLS, och ändå körde hon huvudet upp och ner som ett psykfall. Tog jag i tyglarna körde hon upp huvet så långt hon kunde, och hade jag inte haft martingal på hade hon säkert haft huvet på ryggen utan problem.

Vad gör jag nu??? Jag rider btw med ett vanligt 2 tränsbett nu, samma som jag rider Lee på.


Theresa tog förresten mig och Janet på foodshopping idag. Äntligen!!


Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Jane

Kanske är dax att skicka över hackamoret nu?

Haha, no more take-away-food?

Mmmmm, foodshopping!



Låter bra att du rycker man nu för tiden....det behövs här. Lyx ser ut som en nordis i manen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0