Todays shopping!

När jag visade mina ridstövlar efter frukosten skrattade Oliver så att han nästan tappade sin kaffekopp. Väldigt roligt...

Jag ringde Lisa och vi betsämde att vi skulle åka så fort hon kom. Jag gick ut och red en sista ridtur i mina gamla stövlar, Lizzy fick äran att ta den turen. Jag ville rida henne idag så hon är lugn imorgon när vi ska ut crosscountry och tjejen från Ballinasloe ska rida. Smart? Ja!

Lisa var inte här när jag kom tillbaka så jag mockade hos Kino och Tiny, och sen kom Lisa och hämtade mig. Vi åkte till Birr, och deras hästshop var lika stort som ett dass och hade ungefär samma utbud. Tumme ner!

Vi fortsatte till Roscrea istället och där hittade jag ett par som nästan såg ut som mina förrförra ridstövlar, fast matta och svarta. Assnygga!! 95 euro, men det var det värt! Jag köpte även två ridspön. Jag sa att det var ifall jag skulle förstöra eller tappa bort ett, men egentligen kunde jag bara inte bestämma mig om jag ville ha ett som matchade min vinröda eller min blåa jacka. Så det blev båda!


Toggi-stövel





Just my colours ;)


...och så lite onödigt. Vad ska jag med sånna till!?

Lisa köpte likadana ridstövlar, och hon som ägde stället gav oss en spray gratis som vi skulle impregnera stövlarna med. Hon bjöd även på ett av mina spön (så egentligen köpte jag bara ett...) och även på Lisas. Snällaste tanten!

Vi skyndade hem och målade hinder till klockan 5 då vi fodrade. Bart är ute i en hage nu, likaså den nya skäcken och Lady har fått tagit Barts box. Snacka om uppbyte!


Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0