Tired

Solen sken på oss idag igen, så vi gav oss ut och målade så fort Lisa kom hit.

Innan hon kom red jag och Janet ut 3 gånger, varav 2 med dom tyska tjejerna som är här. Vi hann rida en gång innan dom kom ut så jag passade på att ta Tiny. Han är så himla duktig nu!!! Han var lugn och fin både först och efter den andra hästen (Goofey) och jag blev jättestolt.


Tiny & jag

Jag visste inte hur tjejerna red, så jag tog en säkert kort med dom - Moyroe. Janet hade Dex och tjejerna hade Conor och TT (hon älskade tydligen TT..?), men vi kunde inte göra så mycket på grund av frosten. Hästarna fick i alla fall gå ut och trava runt lite och det måste ju vara roligare än att bara stå inne, eller?

Sista turen fick tjejen på Conor ta Jameson, och hon på TT ville stanna kvar på honom och jag orkade inte tvinga av henne så hon fick sitta där. Janet tog Latté som vi håller på att skritta igång igen, och jag tog TipToe. Tänkte att hon måste lära sig att gå i grupp och att det är snällare att göra det på en skrittur än en crosscountrytur. Smart eller fegt?

Efter det skickade jag ut Janet på Maxi och tjejerna på Zorro och Lizzy, för Lisa var här! Klockan var då runt 11, och vi målade från det till kvart över 1 då vi tog lunch. Efter lunch kom Dierdre med oss ut och målade hinder. Det är många att måla kan jag tala om!! Det är 2 eller 3 banor, ibland med alternativa vägar + att det ser konstigt ut om vi struntar i att måla hinder runt om. Alltså slutar det med att alla hinder blir målade typ.

Vi målade på till runt 5 innan vi gav upp och åkte hem. Jag gick in och bytte om, och på väg ut mötte jag Oliver som sa åt mig att hjälpa Janet med fodringen. Ja, det var väll därför jag gick ut igen..?
Jag hittade Janet i MrFox's box - mockandes! Hon hade hans och WonderBoys kvar att mocka, hästar i hagen som hon inte tagit in än och hästar i skritten som hon inte visste hur länge dom hade varit där. A mess!!

Jag gick för att hämta in Jameson och Ivory (hon älskar Ivory så han får VIP-treatment) och såg att hästarna fick trava i skritten. Jag sa att hon inte behövde ändra farten för den är bra som den är, men man måste väll testa allt. Till råga på allt gick Amigo och saktade ner den ibland vilkat kan förstöra den men det var inget hon märkt.

 
Janet & Ivory


Jag fick vända och hämta en grimma till Amigo, ta ut honom, och sen hämta hästarna från fältet. Jag räddade resten av hästarna från skritten, hjälpte Lisa med slutet på fodringen, sopade gården, plockade upp sophögarna och kollade vattenhinkarna hos dom som har trasiga vattenkoppar. Sen var jag trött. Janet gav mig en borste och jag skulle tydligen borsta Jamesons huvud och hals som var lerig. Fine, jag gillar Jameson.

När gården var klar var klockan nästan 7, och hon stack ut och red sin egen häst. Jag däremot hade mina boxar kvar att mocka ur, så jag började med det. När jag hade gjore Smokeys och TipToes kom Alex så jag var tvungen att ge henne skottkärran såklart. Alla andra var fyllda med silage. Jag får mocka resten i morgon bitti antar jag.

På väg upp så jag att Conor inte fått nån halm i sin box efter att hon mockat ur, så jag fyllde upp hans box också innan jag gick in. Lång dag idag alltså... Lisa hade lagat mat som tur var - hallelujah! Hade hon inte gjort det hade jag inte orkat äta! Pasta carbonara och vitlöksbröd, mums!


Puss,

WilmaVictoria-

Kommentarer
Postat av: Jane

HELVETE vad stor han är!! Kul att äntligen se ett kort där du sitter på honom!

Me like!!

Postat av: tant Anna

Haha, Tiny? Det låter som om de kör med dig. Varför fick du inte mocka färdigt? Kämpa på!

2010-03-10 @ 07:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0