St. Patrick's Day

Alla babblar om denna Paddy's day! Vad är detta?

Jag är för lat för att googla idag, men jag känner mig förvirrad... Man ska tydligen klä sig i grönt, vara ledig från jobbet och springa runt med klöver. Janet fixade små 3-klöverbuketter som vi satte fast på våra jackor. Det var jättegulligt i en timme tills dom dog och hästarna åt upp dom.

Så Anna, jag kan inte svara på hur jag firar denna dag, för jag firar den inte alls förutom att ha 3klövrar på jackan. Dagen till ära kom det eländiga silaget tillbaka också. Det korta, tunga, blöta som är jobbigt att hålla på med och ger hästarna kolik jättelätt om vi ger för mycket.


Hur som helst så är min slutsats av denna dag att det bara är en anledning för irländarna att gå till puben istället för till jobbet. Precis som alla andra helgdagar.


Romeo (aka grandpa) chillar i solen utanför kontoret.

Puss,

WilmaVictoria-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0