Mucking in the rain!

Idga har det regnat sen jag vaknade, och det regnar fortfarande. Ett litet nästan-uppehåll (duggregn?) var det på morgonen, och då red jag ut med Ann. Hon hade Rocky som vanligt, och jag tog Moyroe. Jag gillar honom skarpt!!

Efter ridturen kom Lisa och jag hjälpte henne att mocka A-stallet, och efter det tog vi lunch. Det tog lite tid med mockningen så lunchen blev sen och efter det var det bara 1,5 timmar kvar till kvällsfodring. Lisa åkte hem, och jag smorde lite träns och tvättade Splinter som ska på hunt imorgon.


Splinter och Shane


Vi fick två nya hästar idag. Ganska små, men inte ponnyer. Precis som många andra hästar på Irland och dom är bra att ha här på Flowerhill tror jag. Folk är rädda för stora hästar!! Dom är i alla fall nyss inridna, och en ska vi kasta ut i en hage imorgon och den andra ska vi ha kvar inne. Vi ska släppa ut flera av hästarna imorgon, för nu när huntsäsongen är över är det många som inte kommer användas förrän nästa säsong igen. Sånna som är privatägda, men som vi inte kan använda till verksamheten så dom mår nog bättre av att gå ute i någon månad.


Jag hade två laddningar i walkern, för jag ville inte rida och förstöra marken som Oliver har fixat till nu inför tävlingarna. Det blir så söndertrasat när det är blött! Hehe förresten, när jag skulle hämta Newman och sätta honom i walkern kollade Frodo så gulligt på mig att han fick komma ut istället. Gullpelle :D!

Jag kvällsfodrade själv och när jag skulle sopa sa Oliver åt mig att skärpa mig och gå in, sopa kan man tydligen göra när det inte regnar. Så jag gick in och lagade nudlar och kycklinggryta! Jag lyckades skära mig 3 gånger på kokosnötmjölksburken (kort ord?). Allt för att jag använde den lilla skeden jag tog av misstag och var för lat för att gå 3 meter och hämta en större.


Hoppas på bättre väder imorgon.. Idag fick man ha flytväst för att gå över gården, och man fick kallsupar av att andas. Inte okej!! Men bättre än snö, hehehe ;)


Puss,

WilmaVictoria-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0