Like the good(?) old days

Janets lediga dag idag, så gården var bara min!

David Staines hjälpte mig med fodringen på morgonen och sen jobbade jag på resten av dagen själv. Motionerade, hade en "avancerad" xc-grupp, satte hästar i hagar osv. Alex kom på eftermiddagen och red ut med mig och en nybörjare, vi skrittade bara så jag är glad att vi var fler än två så att konversationerna inte dog ut så fort. Nämnde jag att hon var ca 30 år, kom från England men lät som en ryss och att vi var tvugna att ha ledrep till gamla Polyanna?


Polyanna skulle inte ens springa iväg om vi bad henne...

När hela dagen var avslutade hade jag mina boxar att mocka ut, och min gud Alex började med kvällsfodringen. Allt kom i vägen när jag skulle mocka!!! TT kom hem från en charity ride, Oliver kom hem med hästar i lastbilen, folk behövde hjälp med saker till höger och vänster. Precis när jag var klar kom Oliver ner och sa att han hade tänt att mocka åt mig. You snooze, you loose.

Jag jobbade från halv 7.20 till 7 idag och hade inte ens tid för lunch. Eller - jag tog ingen tid för lunch. Större delen av det muntra gänget från igår satt och åt gluten- och fettfria kakor och klagade över sina hangovers i the Den. Jag erbjöd dom att komma med ut på mina ridturer men ingen nappade.. Mesar.

Jag hann ha 5 hästar i hagen (jag använder bara en just nu, där det inte gör nått om marken blir upphackad av hovarna), 8 i paddocken, 4 i skritten, 4 iväg på charity ride och 14 blev ridna. Inte helt illa för att vara själv på gården, va?


Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Jane

Du äger!!

Go girl!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0