copy + paste ?

Jag gör i princip samma sak varje dag, så det känns som att ingen skulle märka om jag kopierade ett gammalt inlägg och la in det igen... Eller?

Idag mockade jag ut G-stallet och hade busponnyerna i hagen under tiden. Jag red ut med Ann+Rocky och Dee+en av hennes skäckar, och jag ville vara lika cool som Dee så jag tog lilla TipToe. Har hon 2färgad häst vill jag ha 3färgad, haha!! Hennes hästar har haft lång vila så vi tog det bara lugnt. Efter halva ridturen red jag hem och bytte till Maxi så vi kunde hoppa lite. Maxi skötte sig brilliant måste jag säga. Synd bara att hon är så jäääääkla liten, jag känner mig som Jätten Jorm på henne.

Jag tog Lee (ännu en liten häst) och ville göra honom trött eftersom att han inte blivit riden de senaste dagarna. Janet red honom en gång, men den har hon bara satt honom i hagen... Why? Han är ju underbar om man håller igång honom bra. :) Vi hoppade ganska mycket och han satte inte en fot fel på hela ridturen - jag älskar honom såhär!

Lisa var här idag och målade hinder med någon random snubbe som ser ut att vara 12 men måste vara över 18 eftersom att han kör bil. Han ser skev ut och springer efter Oliver på gården ibland...

Justja!! Jag red det gråa stoet (Arwen kanske hon heter?) och hon var jättespooky, och jag trodde till 100%% att hon skulle komma hem utan mig. Jag orkade inte länga stiglädrena så dom var minst 4 hål för korta = sämst balans. 
Självklart hjälpte det inte att;

- Det tokblåste.
- Lisa inte såg oss komma förbi och ställde sig upp bakom ett hinder så hästen kissade på sig.
- Det kom två pojkar och skrek i en plastbåt i floden. (och såklart kom i samma riktning som oss)
- Oliver var ÖVERALLT där vi skulle rida med sin traktor.
- En gren vi gick under gick av och landade på hennes rumpa och hon trodde att den skulle äta henne.

Exakt allt hände oss, och när vi kom till spolspiltan laggade vattenslangen (hade luftbubblor i sig) så den lixom "skjöt" henne så att hon började stegra i spolspiltan. Suck - suck - suck!!!


Imorgon är det en liten barn och nybörjarhunt och Oliver ska dit med några hästar så Janet följer med med sin häst. Wohoo, en ensam dag på gården! Det var länge sen. :) Jag gillar dom dagarna. Jag ska försöka ta ut kameran och ta kort på alla nya hästar ni inte fått se än!


Nu; Säng + One Tree Hill!


Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Jane

Neeej! Inte klippa och klistra!

Din blogg är ju höjdpunkten på dagen för många av oss det avlånga landet här.



Vi skulle märka och gråta jättestora tårar!!

-Vilken superdag du hade med Spookey! Ibland får man helt enkelt bara jackpott med vissa hästar, gärna dem man skulle slippa det med!



Love Irish getaway!! =D

Postat av: tant Anna

you dont copy and paste!

Ska du inte med på nybörjarhunt? Å lära dem ett å annat... på galopphästar vill man ha korta läder för att hålla balansen. prova med dubbelfattning på tyglarna + halsring... ska du åka på shopping snart? Hur firar du st patricksday?

2010-03-17 @ 21:17:59
Postat av: Åke

Det är inte alls lika varje dag! Igår t.ex var det ingen häst som kissade på sig!

2010-03-17 @ 21:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0