Back with the painting brushes

När jag kom ut imorse hade Janet nästan gjort klart all fodring redan, så jag gav vatten till hästarna där vattnet inte funkade och erbjöd alla andra hästar eftersom att vattnet fryser på natten.

Jag o Janet gjorde en To-do-list och satte 4 i skritten medans vi gick in för frukost. Jag var inte så hungrig så jag tog en apelsin, och gick ut och stoppade ut hästar i hagarna istället. Vi bytte hästar i skritten och Janet började mocka, så jag lämnade skritten till henne och red ut med Lee.

Lee hade vilat för länge och tyckte att det var tråkigt att gå själv och tråkigt att gå bort från gården så vi hade lite fight. Den får man alltid ta när han stått och blivit uttråkad... Jag duschade honom och stoppade in honom i boxen igen, trött och snäll! En lydig ponny är en glad ponny.


Här är han nog lydig, för han ser glad ut.

Efter det lämnade jag över ridningen av Latté och Rio till Janet och tog jeepen ner på xc-banan med Lisa. Det var skönt att komma iväg ett tag, även fast många av hindrena jag målade var pain in the ass. När vi kom in för lunch fick vi veta att vi målade sakta, så jag åt min macka lite snabbt och efter lunch splashade vi på färg så hindrena ser ut som helvete. Det gick ju fort i alla fall. Det jag inte fick ihop var hur vi bara har 3 dagar på oss att måla. Tror han att det är NU i helgen vi har tävlingar eller..? Han sa nått mer som tydde på att han trodde det, så jag kanske borde fråga vilket datum han tror att det är.



Vi kvällsfodrade med Janet, bytte lite täcken på hästarna som blivit tvättade och sen sopade vi. Vi är i stadiet nu när vi sopar ALLT eftersom att hon är ny och tycker att det behövs. Hon gör det även om jag säger att det inte behövs, och jag kan ju inte direkt lämna henne och gå in så det är bara att hugga in. Suck.

Nu har Oliver, Janet och två gäster som är här åkt ner på indiska restaurangen i Portumna. Jag är inte hungrig, så jag stannade hemma. En ev tjejerna som är här nu hade tydligen jobbat här eller något förut. Jag vet inte, och jag bryr mig inte direkt heller. Enkelt.


Jag är trött, blir nog en tidig kväll ikväll med lite musik.

Dagens låt;


I see your face in my mind as I drive away,
Cause none of us thought it was gonna end that way.
People are people,
And sometimes we change our minds.
But its killing me to see you go after all this time.

Mmm mmm mmm
Mmm mmm mmm mmm mmm
Mmm mmm mmm
Mmm mmm mmm mmm mmm

Music starts playin like the end of a sad movie,
Its the kinda ending you dont really wanna see.
Cause its tragedy and itll only bring you down,
Now I dont know what to be without you around.

And we know its never simple,
Never easy.
Never a clean break, noone here to save me.
Youre the only thing I know like the back of my hand,
And I cant,
Breathe,
Without you,
But I have to,
Breathe,
Without you,
But I have to.

Never wanted this, never wanna see you hurt.
Every little bump in the road I tried to swerve.
But people are people,
And sometimes it doesnt work out,
Nothing we say is gonna save us from the fall out.

And we know its never simple,
Never easy.
Never a clean break, no one here to save me.
Youre the only thing I know like the back of my hand,
And I cant,
Breathe,
Without you,
But I have to,
Breathe,
Without you,
But I have to.

Its two a.m.
Feelin' like I just lost a friend.
Hope you know its not easy,
Easy for me.
Its two a.m.
Feelin like I just lost a friend.
Hope you know this aint easy,
Easy for me.

And we know its never simple,
Never easy.
Never a clean break, noone here to save me.

Ohhh

I cant,
Breathe,
Without you,
But I have to,
Breathe,
Without you,
But I have to



- Låten har gått på repeat hela dagen!

Puss,

WilmaVictoria-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0