We are immortalized!

När jag tog min lilla paus, kom jag på at det skulle komma någon snubbe och rida Hennessey tillsammans med två privatryttare. Dom skulle ut själva för någon av dom var en vän till Oliver, så det var okej. Jag sadlade hästen 14.15, för dom skulle komma 14.30, och sen tog jag datan och gick ut till internetet.

När jag hade suttit en stund kom det en gubbe i en bil. "Jaha, privathästarna kommer väll" tänkte jag o gick ut.

Mannen var inte hästklädd, så jag frågade om jag kunde hjälpa till med något. Han sa att han var vän med Oliver och hade en systerson som var hos honom idag och han var tydligen "proffs fotograf/filmsnubbe". Han ville filma lite här för att ha på hemsidan till deras B&B som ligger en bit ifrån. För att visa ställena häromkring antar jag eftersom att dom verkar syssla lite med "paket", alltså boende o aktiviteter.

Jag sa att Lisa och Emer var ute, och att han kunde filma på dom när dom kom tillbaka. Så vi väntade, både på ryttarna och på att brorssonen skulle pallra sig dit. Efter ett tag kom Lisa och Emer, och vi ville inte ha hästarna ståendes och vänta, så vi sadlade av o kastade in dom i stallet.

Jag sa att jag kunde ta ut en häst och hoppa nått hinder när han kom istället. Jag är så himla snäll! :D

Jag sadlade Frodo. Han är lagom stor och himla fin, plus att han radan varit ute en gång så han var ren och fin sen dess. Jag kan ju inte göra dålig PR för fina Flowerhill!!


Efter ett tag kom han dit (snubben alltså) och jag tog ut Frodo. Vi gick ner på ridbanan och jag hoppade ett vanligt pyttelitet hinder där. Jag sa att jag kunde gå ut på ängen utanför och hoppa ett "hus" som står där, det är lite större plus att solen låg på fint där. Det är ju mest crosscountry vi gör också, inte banhoppning.

Hoppade det, och Frodo satsade som en raket varje gång. Han var lite skraj för snubben med den stora filmkameran, men det det bra för det mesta. Det värsta var att Frodo bara ville springa hem och att jag inte hade något spö. Tyckte det såg bättre ut utan ju.


Finaste Frodo blev filmstjärna idag! 


Jag tog ner dom och hoppade ett vattensplashhinder och sen filmade han även när vi galopperade över fält, skrittade längs vägen, stod nära, långt bort och tillslut när vi gick genom vattnet. Han var hur nöjd som helst, och alla som var där tyckte att Frodo var jättefin!! Det är han ju också, så det var ju ingen överraskning.


Vi var tvungen att göra alla hopp och saker tre gånger var så han fick det ur olika vinklar, och Frodo tyckte att det var alldeles onödigt att vara lugn och fin, speciellt eftersom att alla hinder hoppades hemmåt. Jag kunde inte gärna slita i munnen, så det fick gå lite fort. - Det är ju Irland!


Vi var förresten assnygga med mina gråa ridbyxor, svarta stövlar (okej, dom är rätt fula), svartgrå hjälm, vinröd jacka och vinrött schabrak. Gorgeous helt enkelt!


Gubben som kom i början gav mig 10euro innan jag red hem igen. Jag sa att han skulle behålla dom, men han tyckte att jag kunde ju köpa något att dricka för det. Vad är det med irländarna och deras eviga drickande? Jag visste inte vad jag skulle säga, så jag tackade, tog dom och hans fula visitkort och red hem. :)



Som sagt, man vet aldrig vad som händer här...


Hoppas det blev bra och användbart material nurå.



Puss,

WilmaVictoria-

Kommentarer
Postat av: tant Anna

well, it sounds like ireland... ; )

2010-01-30 @ 23:08:09
Postat av: Jane

Herregud!

Håll koll på vad stället heter så man får se det!!!



My little moviestar!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0