The rest of the good day!

Idag har varit en jättebra dag när jag ser tillbaka på den. Jag har tyvärr bara inte varit riktigt vaken idag, så jag märkte det aldrig riktigt. Klart att jag kände att det var en bra dag, men inte hur bra!


Började med att rida Holly. Hon har inte varit ute på ett tag, för hon har varit utan någon sko här och där och lite sånt. Men hon var lugn och fin som vanligt, och hade äckligt kort trav och galopp som vanligt. Allt var som det ska!

Sen tog jag ut Lee. Han gjorde en fuling en gång där vägen delar sig, för en väg går hem och den andra bort och ni kan ju gissa vilken han ville ta. Han låtsades bli livrädd för en myrstack och tvärvände på en hundradels sekund, men jag vände tillbaka honom lika snabbt och sen hoppade jag massa hinder med honom. Så jäkla kul var det, jag ville aldrig sluta. Men jag gjorde det så småning om, hehehe... Älskar att hoppa Lee, han är klockren när man har honom med sig!

Efter Lee var det meningen att jag skulle ta Maxi, men hon hade tagit av sig den anda bakskon idag så hon fick gå tillbaka igen. Stackars liten, hon får då aldrig gå ut... :(

Tog TipToe istället eftersom att dom har samma utrustning. Jag ville inte släppa ut henne i hagen innan ifall hon skulle skita ner sig, så jag antog att hon skulle vara lagom pigg idag. Jag var lite taktisk och lånade Kims longerlina och tog ner henne till paddocken först. Stängde grinden så hon inte skulle kunna springa ut om hon skulle få för sig att sparka ner mig. Plus att om det hände skulle hon ha tid att busa lite i paddocken innan jag vaknade till igen, och då skulle hon vara ridbar vid det laget. Smart Wilma, SMART! :D


Omg, öronen ser gigantiska ut!!

Det tog lite tid och massa röst, men tillslut förstod hon vad hon skulle göra. Hon lyssnade superbra på rösten när hon väl var ute på cirkeln och jag kunde hur lätt som helst få henne att trava, skritta och galoppera. Använde ju bara samma ljud som när jag rider henne, så hon kände nog igen det. :) Smart ponnyhäst!!

Hon tyckte att jag var jättevirrig när jag bad henne gå andra varvet, för det blidde ju knasigt tyckte hon. Hon gav sig tillslut och bockade runt några minuter i höger varv innan hon lugnade sig och vi gav oss. Förresten, hon fattade rätt galopp i båda varven!! Det tvekar jag på att många andra hästar här skulle gjort. Hon är en av de få som faktiskt går att få i båda galopperna nästan lika lätt! *klappa mig själv på axeln lite*


När jag hoppade upp var hon lugnare än någonsin, och jag tog ut henne och hoppade massor. Runt 40 språng tror jag det blev, på 40 olika hinder såklart. Många hinder hade hon aldrig hoppat förut, men hon kollar inte två gånger för det! Det brilliant är hon! Oliver var glad att det hade gått så bra med "eehh...the mare" idag.

Vi var ett superteam idag kan jag lova!


När jag kom tillbaka med henne longerade Alex Diabolo i paddocken.

När hon var klar red vi ut på Amigo och Conor. Conor är helt frisk nu, så vi skulle hoppa lite. Märker ni vad mycket jag har hoppat idag :D?

Jag sa åt Alex att Amigo är snällast i stallet, MEN man måste hålla tyglarna korta precis som på alla andra hästar. Jag vet att hon har en tendens att vilja vara snäll med hästarna, men hon är snäll på fel sätt ibland tror jag. I vilket fall som helst så fjantade sig Conor och bockade till när vi fattade galopp, och Amigo som var efter oss med låååånga tyglar i galoppen lät sig inspireras av Conor. Vips så låg Alex på backen!

1-0 till Wilmas tygellängd!


Oskyldiga Amigo :)


Resten av ridturen gick bra, och Alex tyckte att jag var galen när vi var klara och hade hoppat runt 20 hinder. Hon är dressyrryttare, hehehe... Jag sa att det var bra för henne! 
Det störde henne verkligen att hon åkte av idag! Hon tjatade hela vägen om att hon inte kommer ihåg sist hon ramlade av, och att det var typiskt att det skulle vara den snällaste och nästan minsta hästen på ett ridcenter som gjorde det och inte en galen unghäst eller något. Så går det när man ska vara snäll.

Det var alla jag red! Jag har varit flitig på senaste tiden, och många hästar var på hunt idag och igår. Imorgon ska jag bara rida Rocky, och Oliver bad mig även att börja rida Brad åt honom ibland så jag ska göra det imorgon. Ta-daaa! :D

Jag har aldrig ridit Brad! Oliver köpte honom för att ha när han rider med hundarna och på hunt och så men använder honom aldrig, och han är "för bra för gästerna". Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle få rida honom ju.

Imorgon ska vi även släppa ut alla hästarna som var på hunt idag. Vi hjälpt åt med det på morgonen och sen åker Oliver till Roscommon och häjlper till att bygga upp stenmurarna efter hunten. Jag och Lisa ska tvätta hästarna, och han sa att om hon mockar och jag tvättar några av hästarna innan han kommer hem så räcker det för mig imorgon. "Du får ju inte slita ut dig!!"


Jag tänker ändå rida Brad och Rocky imårn, och det finns inget han kan göra åt saken. :)


Trodde förresten att Oliver skulle bli galen över detdär med sadlarna idag, och över Amigo och Alex men han brydde sig inte så hårt om något av det. Det förstnämnda frågade han bara om, och jag förklarade, och angående Amigo frågade han bara vad gjorde hon fel, och jag svarade som det var. Det gäller att ta honom på rätt tidpunkt - när han har fått mat i magen!


Ska börja ha bullar i fickan att kasta till honom om han blir för stressig någon dag, haha!! FÅNGA BULLEN OLIVER, FÅNGA BULLEN!! :D


Puss,

WilmaVictoria-




Kommentarer
Postat av: Jane

Fy sjutton du är ju inte klok!!

Var får du allt ifrån??



1-0 till Wilmas tygellängd =)

-Fånga bullen Oliver! Fånga bullen!!! (skrattar så jag ligger dubbelvikt och gråter nedanför stolen som jag ramlade av - igen!)



Ta-daaa!



Just keep it coming!!

Postat av: Ancha

Haha - jag säger som Jane-

gotabaahn vad jag skrattade du'h!



Riktigt roligt - jag måste verkligen börja läsa din blogg varje dag märker jag! :D Men inte så sent, för då väcker jag upp hela huset med mitt skratt - JAG VILL OCKSÅ HOPPA!!! :(



Men eyh, hur länge stannar du där borta i himmelriket egentligen? :)

Jo, jag hoppas jag får börja rida mer bra hästar nu! eller snart - man vill ju utvecklas, inte gå åt andra hållet heller!! :p



Ja - d e en väldigt fin text :/ Men jag läser den inte,har bara läst den 2 gånger tror jag! ... :/<33

2010-01-24 @ 23:35:39
URL: http://anchalott.blogg.se/
Postat av: tant Anna

Nu börjar jag känna igen Flowerhill! Underbart att Conor är på G igen. Bockade han verkligen? Gullegubben! Det är bra att du lär dig knepen för att hålla dig på rätt kant med Oliver. Älskar att läsa din blogg! Smart idé med vanten. Funkar electric blanket? Eller måste du ha varmvattenflaskan också?

2010-01-25 @ 10:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0