The Hunt

Skriver allt som har med hunten att göra här för att det inte ska bli för långt inlägg. :)


12 hästar åkte på hunt, och jag fixade nästan alla. Skickade iväg Davey med lite sadel+schabrak+träns+gjord-paket till hästar. Känns bra att kunna stället lite bättre än de flesta andra som kommer hit och kunna få köra med männen. Haha! Davey, John och Trevor/Travis/Whatever var mina springslavar när dom kom tillbaka med hästarna, det gjorde dom bra!

Just ja! Roz lämnade sin sadel här igår, och hon har den alltid i samma skåp i sadelkammaren såklart. Dock hade den som sadlade av Bart igår hängt hans sadel över istället för i andra sadelkammaren där den ska vara, så dom fick varandras sadlar. Suck! Jag kan faktiskt inte hålla reda på allt som andra gör också.

Aja, jag sa det till Davey, så dom switchade sadlar när dom kom fram. Jag sa att jag kunde ta ut dom från lastbilen här hemma eftersom att dom stod längst ut, men det skulle vi absoluuuuut inte hinna!
Nej just det, för alla ska ju dricka kaffe, röka och snacka skit i 20 minuter innan dom åker. Så det finns ju ingen tid till att byta sadlar inte, det ska ni ha klart för er!



Till och med gamla Polyanna var på hunt idag!



Hunten hade i alla fall varit bra. Roz hade ramlat av, men det var tydligen ine hennes fel. Det hade kommit "a little fucker" och skurit av vägen för henne när hon skulle hoppa. Zorro aktade sig åt ena hållet, och Roz tog det andra för att vara på den säkra sidan eller något... Vad vet jag?

Det hade varit tjock dimma, och det var underbart eftersom att Oliver då kunde rida vart han ville utan att bönderna som ägde marken kunde se honom. Haha, ni skulle sett när han berättade det vid middagen. Han såg ut som ett barn som berättade att han hade hittat facit till alla matteprov resten av skoltiden eller något.

Dom lär nog inte märka i efterhand att 50 hästar har gått över marken, tror ni?


Bart skar sig och kom i en annan lastbil hem, eftersom att det vore elakt att rida tillbaka honom 9-10 kilometer när han har ett sår som tokblöder precis ovanför hoven. Det hade tydligen forsat blod från det i 20 minuter, så veterinären Tori var här och tog han om honom när han kom hem.


"Hästar och folk överallt", så beskrev John hunten. Jag tror honom, för tre av Oliver hästar kom hem i grannens lastbil, och Belview var utan träns. Jag hittade tränset i lastbilshytten, men utan martingal och alla extragrejer som håller Vincents sadel på plats.

Ingen dag är den andra lik nu för tiden!


Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Jane

Jag tror visst bestämt att det är dax att döpa om plejset.



WILMAhill!...blomblomflickan =)



Good Girl!!

Show them irish men!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0