The days are flying by!

Dagarna hinner knappt börja innan dom tar slut ju!!

Idag kom jag på att jag har världens bästa jobb - jag rider ju bara :D!
Förutom att sadla lite hästar och ge dom mat (det får jag alltid hjälp med), så rider jag ju bara hela dagarna. Inte helt fel faktiskt. ;) Jag är lite seg bara och kom inte fram till det förrän idag..hehe.

Började med att fixa hästarna till hunten idag. Gick med Zorros grejer över stallplanen, då Oliver skriker;
- Vem är det där till?
- Zorro!
- Okej, men ta Lexus istället för TT sen, ok?
- Ok!

Sadlar Zorro, och gåt tillbaka till sadelkammaren. Då skriker Oliver igen;
- Nej, jag ångrade mig, ta TT förresten! John kommer och slår fast framskon snart.
- Ok, då sadlar jag TT nu.
- Bra!


Sadlade TT som ville visa hur hög han var idag och vägrade ta ner huvudet. När han väl tog ner det så blev han rädd för något, och jag som trodde jag var superwoman och försökte hålla kvar hans huvud lättade från marken och blev hängades med armarna runt hans mule som en liten apa innan jag gav upp. Jag vill vara stor och stark!!



Precis när jag hade vunnit så kom Oliver och sa att TT var inställd. Han skulle inte åka alltså... Där skulle Oliver behövt en bulle eller fem i sin ficka.. Fånga bullen Wilma...! Åh, vad sur jag blev.



Ridningen idag;

Ann kom och red ut på Rocky, och jag tog Amigo. Trodde att han skulle testa mig lite idag eftersom att han bockade massa sist, men han var världens ängel. Jag red lite travåttor på ridbanan när jag väntade på Ann, och han är till och med böjbar. Fin pålle!

Efter det red jag ut på Brain (hehehe..) och han var tråkig som sist. Bråkde lite när vi kom upp ur floden och jag ville fortsätta bortåt och han ville gå hem och sova. Sova fick han göra senare! :)


Tog ut..eehh.. Liagh kanske? Hon gav upp lite idag. På slutet hoppade hon både "soccer pitch lane" och "back lane", och gick ner i vattnet snällt. Duktig liten häst det där! Angående hennes namn så sa Oliver att det betyder "grå" på irländska, det har jag ju berättat redan. Jag slog upp det på internet och hittade "Liath", men han stavar det "Liagh". Antingen så ljuger internetsidan, eller så har Oliver glömt bort allt han lärde sig i skolan...


Tog ut Lee på en sväng, och han var pigg och glad. Han låtsades vara rädd för allting han såg som var rött idag, jag vet inte riktigt vad han har slagit huvet i nu... Vi tränade lydnad idag; galopp - stop - galopp - stop - hopp - stop, osv. Bromssträckorna blev kortare och kortare, så jag antar att det gick bra. Han är awesome!

Trodde att Maxi hade fått sko, men det hade hon inte. Trodde att TT hade fått sko, men det hade han inte. Wilson var också skolös, så jag hjälpte Lisa att fylla boxarna och sen tog jag in och tvättade Hegrid och Charlie som var i hagen idag. TipToe var också ute och gnäggade missnöjt när jag tog in henne sist. "Jag kom ju faktiskt fram till grinden när du ropade, det gjorde ingen annan!!!" Så söt !



Charlie i hagen idag -


När dom var tvättade gjorde jag och Lisa kvällsfodringen, och sen har vi suttit och tjattrat och kollat på saker på internet tills vi höll på att hungra ihjäl och hon åkte hem. Jag tog sista biten av lasagnen, mums!!


Lastbilen är fortfarande inte hemma, men det är bara Johns häst och Zorro som är på den, och det är John och Roz som åker. Vill dom sitta på puben en evighet får dom ta hand om sina hästar själva när dom behagar komma tillbaka. Ha!! Klockan är ju 7 nu, och Oliver var hemma med hundarna 3.45... Jag hoppas lastbilen är varm för hästarna och att täckena är på. Tror tillochmed att Johns häst är halt, för dom hade gått omkull idag.



"Alla ramlde av 5-6gånger var idag!! Jag fick tyvärr inte igång mobilkameran, jag tänkte filma HAAHAHAHA" Sa Oliver som gick på backen idag. Fast men kanske ett lite annat ordval...?



That's all I've got for you darlings!


Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Jane

Snacka om belöning för jag var klar med bokföringen!!

Wiihiiii, två inlägg!!

Thanx darling!



Awesome bild på dig som apa! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0