She looks like she's shittin' herself!

Jag satte Tiny, Brad, Hugo Boss och Clint i walkern när jag kom tillbaka med Liagh. Medans dom var där mockade jag ur Maxis box och fyllde den med hur mycket halm som helst! Hon blev nog jätteglad :).

Klockan 1 kom det en tjej som skulle rida ut med sin egen häst, så jag tänkte att jag kunde ta Frodo med henne. När jag träffade henne i The Den berättade hon hur nervös hon var, och att hennes häst var lite spooky, så när hon sadlade den gick jag och bytte till Amigo. Det sista hon behövde var en tokig Frodo som jagade upp hennes häst, haha!!


Inte direkt vad vi behövde...



Det visade sig dock ganska snart att det var hennes huvud allt satt i. Hon var på tok för snäll med hästen, var orolig heeeeela tiden och en taskig balans dessutom. Hästen var en 5åring. En helt vanlig 5åring, men hon hade ramlat av några gånger så hon var skraj-skrajjare-skrajjast!!

När vi kom till lilla vattenhålet blev vi stående i år och dar. Hästen vände runt, och hon som satt där med långa tyglar fick inte stopp på honom förrän han hade vänt och gått åt andra hållet i en halvtimme.


Jag ringde Oliver, men jag fick inte sitta upp på hennes häst. Synd! Det var ju inte den det var fel på...


Anyway. När vi kom till vattensplashet (nästan hemma!!) sa jag att eftersom att det är en unghäst kommer han nog hoppa över det istället för att kliva igenom det, alltså precis som alla andra unghästar häromkring har gjort. Hon såg ut som om jag hade sagt att han kommer kasta ner henne i vattnet och sen ställa sig och hoppa på henne i en kvart och sen tända eld på skogen och springa hem. Ett halvhjärtat försök gjorde hon, och sen frågade hon om det inte fanns någon annan väg hem.

Jag red över till hennes sida, och vi började skritta åt andra hållet. Precis då ramlade en flagga från ett hinder ner och hennes häst hoppade åt sidan - såklart. Hon fick panik och hoppade av hästen och ledde honom hem. Herregud, till och med Amigo blev ju rädd för flaggan!!


Amigo blev också rädd idag!! Haha.

Så fort hästen gjorde en liten (glädje-)bockning trodde hon på fullaste allvar att han ville ha av henne till varje pris. Hon släppte ju tyglarna efter varje hinder!! Jag försökte ge henne lite enkla basic-tips, men hon var ju så rädd att det spelade ingen roll egentligen. Mitt bästa tips till henne skulle nog vara att köpa en läromästare! (eller ett nytt självförtroende..?)

Det här var det segaste jag har varit med om, men det sa jag självklart inte till henne. Jag höll god min och var trevlig - som vanligt! Trots att hon tog upp min Frodo-tid :(.

När jag kom tillbaka red jag ut på Wilson en sväng. Han var toksnäll tills vi skrittade hem, då drog han av världens slowmotion-bockserie och sen blev han snäll igen. Tvättade honom och Willy inför hunten, och sen var det dags för kvällsfodring.

Visst har jag varit himla tråkig och bildlös idag?
Här har ni lite bilder som inte har med saken att göra:


Gården (eller ja, allt gömmer sig bakom muren där)


Precis! (H, vaddå förresten? Det finns ju inget där nere..?)


Hårig häst som vi inte använder och Bart.


Blue blue sky



Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0