Saturday with a smile!

Jag har varit sådär hjälplöst glad idag! Ni vet, när man bara går omkring och är glad i hela kroppen? Hade jag varit en häst hade jag nog bockat och glädjehoppat hela dagen lång, men det skulle väll se lite konstigt ut om jag gjorde det..?

Solen har skinit på oss, Frodo var glad, David och Michelle kom igår, och det har varit skön stämning på gårde idag. Jag gillar när det händer saker runt mig som jag inte behöver bry mig om.

Jag red TipToe, och longerade henne först. Hon gjorde något konstigt varje gång hon fattade höger galopp, jag vet inte hu jag ska förklara det. Det var ingen bockning, utan mer som om hon fattade korsgalopp och sen bytte rätt med bakbenen på en gång. Konstigt va? Hon gör inte så när jag rider.

Efter longeringen stack vi ut och galopperde över fälten och popped a few fences. Hur lugnt och fint som helst gick hon!!! Tror ni mitt smile var liiiite stort när jag kom tillbaka eller? Hon brukar vilja springa fort fort över fälten och det brukar bli dragkamp och stress, men idag var hon perfekt! :D Hallelujah-moment på högsta nivå! Vi mötte tillochmed två hästar som var på väg hem, och kom i lugn galopp när vi skrittade men hon försökte inte ens följa efter. Hon lyssnade på "whooooow" som jag använder vid longering, och saktade av till trav när vi galopperade.  Jag vet inte hur jag ska beskriva hur jag känner, men ungeför sähär; :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D




Jag trodde att Maxi skulle vara helgalen idag, hon har ju inte varit ute på veckor!! Till min förvåning var hon jättesnäll, och mycket lugnare än när vi fick henne. Det är ju målet, ta-daaa! Hon hoppade allt jag styrde på, det var inte så många men några för att se att hon gjorde det bara.

Min dag som redan var perfekt blev bara ännu bättre, och på den lilla vita ponnyn som galopperade över långa fält längs en glittrande flod kände jag mig som 10 år, fast med självförtroendet jag har idag. Jag hade lust att smacka på henne och ta en race över fälten, men det gjorde jag såklart inte. Lite fel grej att göra med dom här hästarna kanske?


Halvful bild på lilla Maxi!

När jag hade ridit Maxi gick vi in för lunch, och sen tänkte jag ta rast till kvällsfodringen.
Michelle red Lizzy och Spice Girl, och David red McNally och jag kände att det inte fanns någon som behövde gå idag. Jo just det, jag tog en kort galopp med Victor för att se hur han var eftersom att han ska på hunt imårrn. Lugn som vanligt!


Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: tant Anna

Vad fin hon har blivit! Bra jobbat!

2010-01-30 @ 23:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0