Ready for Hunt!!

Nu är allt klart för hunten imorgon!

- Två påsar med vita schabrak i sadelkammaren.
- Willy tvättad.
- Wilson tvättad.
- Nya tyglar på Wilsons träns.
- Hennessey tvättad.
- Moyroe klippt.
- Moyroe tvättad.
- Rio tvättad.
- Hästar med överskottsenergi ridna.


Och nu såg jag på Olivers lapp att Willy inte ens ska gå.. Kan dom inte bestämma sig ca 2 dagar innan vilka hästar dom ska ha så man vet om man ska tvätta eller inte? Jag har faktiskt bättre saker för mig än att tvätta hästar hela dagarna.. Suck!



Red ut på TT och galopperade honom en bra bit eftersom att han ska på hunt imorgon och var lite glad sist jag var ute.. Idag var det inga problem. :) Tror knappt att han orkar bocka med den tjocka mannen som ska rida honom heller, haha!!

Jag red ut på den nya hästen, alltså skomakarns häst. Förrsesten, jag vet att den heter Brian Rebecca, men när Joey skrev det på tavlan så skrev han fel först och skrev Brain, så jag kallar honom för det. Mycket roligare så, haha!! Oliver blir alldeles för störd av namnet just nu, så om man ska prata om hästen så kommer vi bara till namnet, sen hakar Oliver upp sig där och längre kommer vi inte i diskussionen. Jag säger Brain, och Joey säger Brian, fast ibland låter det som att han säger Brain tror jag. Eller så är det för att jag vill att han ska säga det, hahaha!
Nu gjorde jag precis samma sak som Oliver märkte jag, men nu ska jag fortsätta.


Jag fick rida ut och hoppa honom med Scott som sällskap. Mycket modigt av Oliver eftersom att:
- Vi var själva.
- Jag kände inte hästen (och det gör inte han heller..)
- Scott inte kan rida särskilt bra.
- Scott också hade en häst som han inte kände. (Lexus, hehehe.)


Allt gick bra, och vi hoppade inte så mycket. Kanske 12 hinder bara, men det var iaf något. Han sa att när jag är ute med TipToe ska jag hoppa alla hinder jag ser. "Any fence you see - jump it! The Lanes (vägarna med massa hinder) - jump them!!" Ja, jag säger då inte emot :D!

Jag tror att Brain/Brian blir en superhäst här om han behåller honom. Hur lugn som helst och hoppar allt!! Perfekt för de lite osäkra ryttarna ju, och fin är han också. :)

Jag red också ut på Hennessey och galopperade och hoppade lite. Han hade varit lite för pigg på förra hunten, men nu ska han vara okej hoppas jag.
Jag och Lisa red ut och skrittade Rio och Amigo. Vi fick inte göra dom blöta för Rio skulle klippas, men vi ville ändå ta ut dom från stallet ett tag, och så är det ett skönt break för oss att bara prata lite. Istället för att Lisa ska stå och röka och dricka kaffe och jag sitter bredvid med min o'boy och håler för näsan, haha!

Jag red ut på Moyroe också, och när jag var nere vid floden så kom det två män och två kvinnor ridandes på andra sidan. Dom galopperade fram till andra sidan av floden och frågade om jag ville följa med dom på en tur, men jag hade inte tid tyckte jag, så jag tackade nej. Den ena mannen hade en häst som handhäst, och han frågade om jag inte ville rida på den en stund, barbacka och med tärnset den hade på sig. Den var "jäääättesnäll" tydligen.
Jag sa att jag kunde rida den om han red den först, och då bytte han plötligt samtalsämne och pratade om vädret istället. Vilken feigs! ;)

Det var helt underbart att rida idag. Jag galopperade alla hästar på ängarna längs floden, och på andra sidan breder lååååånga gröna ängar ut sig. Jag behövde ingen jacka idag, för solen sken på oss hela dagen. Alla hästarna vad pigga och på hugget och inte fjantiga som dom blir när det blåser. Jag önskar att jag kunde satt er alla i mina kläder idag, för det var så himla fint och mysigt! Tur för mig att jag bara kunde plocka en ny häst när jag kom hem, för då tog det roliga aldrig slut som det alltid gör hemma! :D


Jag red Frodo på banan och försökte få honom att böja och vända lite. Han har inte gjort sånt så mycket, men helt omöjlig var han inte. Han tyckte bara att allt annat i hela världen var roligare att lägga uppmärksamheten på än mig. Självklart kom det massor av bilar, barn som var ute och gick (vart kom dom ifrån lixom?), och TipToe som stått blickstilla i hagen hela dagen började leka superrace genom hagen och kolla hur många gånger hon han bocka på varje minut. Dum ponnyhäst...

Lisa har varit här med mig hela dagen och hon hjälpte mig med kvällsfodringen. Davey och Oliver sopade gården (kors i taket!!) så jag och Lisa behövde bara sopa A när vi var klara.

Imårrn kommer Lisa hit och tar med sig sin systerdotter(?) som hon ska sätta i slavarbete på gården. Hon ska få smörja träns och köra bort alla smutshögar från gården som blir när vi sopar. Det blir nog jättekul för henne. :) Hon ska självklart få rida lite på Polyanna också!

Själv ska jag rida Maxi & TipToe, och förmodligen massa andra också. Tycker att det är lite skönt när det är hunt, för då kan jag göra upp ett schema för mig som jag kan hålla utan att massa saker kommer mellan. Hoppas vi får lika fint väder! :D

Hoppas också att David och Michelle kommer i helgen, det vore trevligt. :)

Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0