Morning ride with Ross/Roz/however you want it.

När hästarna var sadlade för hunten red jag och Zorros ägare ut på en liten crosscountrytur, så Oliver fick täcka, smörja hovar och lasta hästarna själv. Eller ja, Davey och Bernie var ju där och hjälpte till.

Jag tog äntligen ut Frodo!! Han bockade och lekte duracellkanin, och när vi kom till första fältet (och redan hade hoppat 5-7 hinder) skulle vi börja trava från skritt. Han tyckte att trav lät boooooring, och drog till med en jättebockning, och Zorro hängde på, sen stack han. Tror ni det var kul att sitta efter på Frodo då? (svar hittar ni längst ner på sidan) Vi fick stopp på dom efter ett litet tag och red ner dom i floden innan vi fortsatte i kontrollerad galopp bortöver och hoppade lite här och där.


Zorro var på hugget idag!


När vi är ute berättar hon om saker Zorro gör, och frågar "Varför tror du han gör det" eller säger "När han gör dethär, då gör jag såhär, är det rätt?" När jag då svarar vad jag tycker och tror så blir hon helt tyst. Antingen tänker hon på det, eller så bara hatar hon mig. Couldn't care less, jag försöker bara hjälpa till här! :)

Frodo var jättefin i slutet när vi skrittade. Rund och fin form, och jätteböjbar. Han behöver ut och galoppera av sig innan man arbetar honom. Då är han varm och fin och inte så prillig. Han skulle behöva en privatryttare som red honom 6 dagar i veckan, då skulle han vara otrolig!! Jag menar, han hoppar allt och slå aldrig i ett hinder. 6 år tror jag att han är, och snygg som bara den. Kom och köööööp, han förtjänar det. :)

Come on, var inga fegisar! Jag skulle lätt köpt honom om jag letade häst, men det gör jag ju inte...


Ross tyckte fresten att jag hade blivit mycket mer självsäker i ridningen och frågade hela tiden om det var säääkert att jag verkligen ville hoppa fast Frodo tokade sig. Ska jag sluta för att hästen tycker att det är kul? :o Jag sa såklart att vi skulle fortsätta!


Puss,

WilmaVictoria-




Kommentarer
Postat av: tant Anna

Frodo är verkligen fin! Bettan fick ju honom mitt i jakten när hennes häst hade tappat bägge framskorna. Loose rains and go, var instruktionen, och han gick super. Tänk att bara hoppa upp och rida jakt!

2010-01-30 @ 23:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0