Loose Shoe

Hjälpte Lisa att mocka ut lite idag, och tjejen som var med henne gjorde också det så det gick himla fort! Hon plockade även upp alla små högar med sopskräp som ligger runt gården, och hon tyckte att det var jättekul att vara här idag. Hon frågade Oliver om hon fick fortsätta komma hit på lördagarna och det är klart hon får! :)


Klockan två kom det hit en tjej från Ballinsaloe och jag tog med henne ut. Lilltjejen följde med på Polyanna också, och Lisa stannade kvar och halmade boxarna. Lizzy var tokpigg idag, så jag lät henne gå före även fast jag hade Frodo. Självklart trampade Frodo till en baksko så den blev lös, så förutom att han blev helt galen av att behöva vara lång efter en häst som bara galopperade iväg så började han även sparka som en tok med ena bakbenet för att få av den lösa skon... Suck!

När vi närmade oss gården red jag upp och sa åt Lisa att sadla Hennessey och beskrev en runda hon kunde rida med Caroline och Lizzy. Tydligen hade Lizzy lugnat ner sig lite när hon inte hade en tokig Frodo bakom sig, haha!
Vi hann iaf hoppa lite och Frodo var perfekt som vanligt tills skon blev lös! :D


Oliver var tillbaka tidigt och allt gick jättefort med hästarna från hunten. Dom hade tydligen inte hoppat så mycket så vi spolade av dem så slipper vi släppa ut alla imorgon och tvätta dom efter det. Det blir bra!!

Vi har haft frost som sagt och världens dimma så jag ville inte ta ut TipToe för hon blir lite knasig när det är dimma. Ni vet, hon hör ljud men kan inte se vart det kommer ifrån... Läskigt värre!!


Det var nog allt jag har att säga. Teresa kom hit med mat så jag slapp laga idag, och imorgon är det hunt igen. Då kommer inte Lisa att vara här, så det blir snabba sadlingar för mig kan jag lova! Hoppas att Kim eller Oliver kommer och hjälper mig lite. Söndagshunten är ju trots allt den största!!


Ikväll ska jag nog bara kura ihop mig på min electric blanket och kolla på Twilight eller något och äta KitKat som Lisa tog med idag. Hon måste vara tankeläsare, för när jag klev upp idag tänkte jag "Åh, det är lördag idag! Jag ska nog gå till McDonaghs och köpa en KitKat." Stoooora cravings efter KitKat alltså!


Så, nu har jag inget mer till er. :)


Puss,

WilmaVictoria-

Kommentarer
Postat av: Jane

Som sagt...du får be den där hovisen lämna lite praktiska saker till dig!



Det låter som livet är ganska trivsamt därborta =).

Själv har jag just kommit hem efter en träningshelg på Wången....LOVELY!!



Om en stund kommer Helena hit för att slutföra köpet av Queen Nela Of Rödön. <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0