Keep on riding!

Idag fortsatte ridningen!

Började med att rida ner Splinter till sjön och bada benet, och han var snäll som vanligt! :)

Sen red jag och Oliver ut med hundarna som sagt, och det gick jättebra. Vi tog inte med några valpar, så det gick ganska enkelt. Min lilla häst skötte sig bra enda tills vi kom till vattenhindret. Där stod hon och fjantade sig i tusen år tills hon äntligen gav sig. Oliver märkte inget förrän han kommit jättelångt, men han kom tillbaka och stod på andra sidan och sa "slap her! slap her! harder! slap her!". Jag började ofrivilligt tänka på Homer i The Simpsons filmen när han kör hundspann.. sett det?

Han var nöjd efteråt, och sa att hon bara är bortskämd.. Sant!! Men det ska vi få ur henne ska ni se. :)

Sen red jag Peter Pan, Wilson, Dex och Victor och satte Frodo, Clint, WonderBoy och McNally i walkern. Jag hjälpte Lisa att fylla på några boxar och sen red vi ut tillsammans på Spice Girl och Ivory. Vi tog en lugn tur, för Ivory blev siderad tidigare så han var lite lullig. Vi red mest och pratade och Spice Girl kissade på sig för allt hon såg.. Mördarträd, mördarstenar, mördarallt...

Justja, hovslagarn Joey har ställt hit sin häst för han vill sälja den till Oliver. Han ska tydligen va 14 år, men Oliver ska kolla om det är sant för det finns inga papper. Är den äldre vill han inte ha den! Den är ganska stor, en fux, och jag ska testa honom imårrn. :) Brain heter han!! Hahahah!


Jag och Oliver åkte till Aldi idag när allt var klart. Det var faktiskt hans idé, jag hann inte ens börja tjata! Vi åkte och åt pizza idag förresten. :) Eller, Oliver lagade mat idag, som vi säger. Jag tog en pizza utan äcklig majs idag, tack o lov! Oliver har varit på bra humör heeeela dagen idag, allt blir mycket lättare då :).

Jag o Lisa besätmde att vi ska laga mat tillsammans en dag i veckan, och om vi inte orkar laga så ska vi i alla fall åka och käka någonstans. Oliver sa att han också kunde laga mat en dag i veckan, men vi vet alla att det betyder "beställa hem kinamat"! Det är Oliver vi pratar om hörrni... ;)

När vi kom hem städade jag ur kylen och rengjorde köket i övrigt innan jag gick ut hit.


En helbra dag, förutom att det har regnat och blåst hela dagen så hästarna har varit småprilliga. Men det får man va!


Solnedgång :) Ser ni hästen i mitten?

Puss,

WilmaVictoria-

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hallå!!!



Joes häst heter BRIAN inte BRAIN :p

2010-01-21 @ 21:31:44
Postat av: tant Anna

Haha, Brian är ganska olikt Brain!

Vilken vacker bild!

2010-01-21 @ 22:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0