He wants me dead.

Jag red och mötte upp 10-gruppen + Kim som hade hittat dit, och denhär gången satt jag på Liagh. Vi red sist, och hon är lugn och fin och hoppar riktigt bra faktiskt! Lite högt hoppar hon nästan alltid, så hon skjuter en ur sadeln lite lixom, men det gick bra för det mesta.


När det kom hinder hon inte sett förut vägrade hon lite, och jag fick rida om och om och om och om igen. Piska, hålla i sig för glatta livet och hoppa - det är intensiv träning!! Vare gång jag använde spöt sparkade hon som en galning och bockade tokmycket, så att styra rätt och hålla sig kvar på samma gång var en sport.

Grejen är att när Oliver säger att jag ska piska och jag gör det så upprepar han det igen och igen, så jag gör det såklart igen och igen. Efteråt (såklart..) sa han att han vill att jag ska piska (1gång), sätta tillbaka handen till tygeln och sen banka med skänklarna. Hur svårt hade det varit att förklara det på en gång så jag hade gjort det istället för att piska som en tok??

Vi hoppade i alla fall den linjen (2 hinder på linje, vänstersväng, rid höger, hoppa stock, direkt höger, ner i vatten, driv ur vatten och hoppa hinder på upvägen) och efter den fick vi hoppa soccer pitch lane som hon gjorde galant! Vi fick hoppa den baklänges också, och sen undrade Oliver om jag ville höra den bra eller dåliga nyheten först.
Spelade ingen roll för mig tyckte jag, så han berättade att jag skulle få göra om den första linjen med henne för att se att hon gjorde det. Vet inte om det var den bra eller dåliga nyheten, men efter lite fjanterier vid stocken så gick det smärtfritt. :) Den andra nyheten fick jag aldrig höra tror jag.


På vägen hem skrittade jag sist, Oliver först, och gästerna bredvid varann mellan oss. Oliver satt och småskrattade för sig själv, och sen vände han sig om "Hahaha, Wilma, are you dead back there?? HAHAHA!"


Väldigt roligt.. Jag hade klätt på mig som om jag skulle på isbergsvandring eller något, så jag var hyffsat varm och svettig!


Puss,

WilmaVictoria-

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0