Great minds think alike

Rebecca och Peter åkte imårse, så nu är jag alldeles ensam. Viens Pats. Seul. Einn. Alleen. Yksin. Mag-isa.
(Och JA, det betyder "enasm på massa språk, och NEJ jag använde självklart inte Google Translator för jag kan säga det på lettiska, franska, holländska, finska och fillippinska. Daah! Vem kan inte lixom?)


Hursom..

Trodde att dagen skulle bli helt jobbig och stressig, men det gick jättebra!! Oliver hjälpte mig lite med morgonfodringen, och sen var det frukostdags. Flingor och mjölk är äkta Flowerhillfrukost!

Jag mockade Splinters, Ivorys, Jamesons, Dels, Conors och Gregs boxar och under tiden så fick Dex, TT, Hugo Boss och Wilson gå i skrittmaskinen. Scott och Charlotte tog ut Victor och Clint, men dom fick rida själva för dom har varit här så många gånger. Skönt, då fick jag mocka klart!

Efter mockningen tog jag ut Frodo på en tur. Jag trodde att han skulle bråka jättemkt, men han var ganska snäll. Han bockade som en galning när jag precis hade fattat galopp över ängen (lite elakt att första galoppsträckan är över en äng på hemvägen..) men jag blidde lite arg på honom och stannade honom och då skärpte han sig lite. Jag red några stora galoppvolter tills han förstod att han inte skulle dra mina armar ur led på halvan hemåt, och bocka som en tok på den andra delen... Han är så himla söt!

När vi väl var överens kunde vi galoppera lugnt hem. Jag testade honom och red över gårdsplanen och ut längs en äng med några hinder. Marken är ganska blöt där, så när vi kom ner till sjön var han helt slut. Gullepojken, love him! :)



Frodo<3

Oliver släppte ut hästarna som hade varit på hunt, så jag gick och mockade ut skrittmaskinen. När jag hade taigit ut kanske en meter kom Oliver och hade tänkt precis lika! Great minds think alike sa han, och sen hjälptes vi åt att få ut all bajssörja och snackade skit om han som mockar här, haha! Han frustar som en häst när han jobbar!

Vi tog in och tvättade alla hästarna, och nu ska ni få höra!! Splinter var den enda som var hellerig, så vi tvättade honom och sen gjorde Oliver som "han gjort sen han var ung" och kastade upp en bunt halm på ryggen innan han tog på honom täcket. "Nu suger halmen upp allt det blöta och sen ramlar den ner av sig själv". Ja, för halmen känner ju på sig när hästen är torr och ramlar ner då... Och självklart försvinner allt och inget kan fastna i täcket o irritera...


Kvällsfodringen gjorde jag, Oliver och Lisa så det gick jättefort.

Det var nog allt. :)

Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: tant Anna

Så gjorde vi också med halmen men då hade vi nättäcken på dem. Kul att det är bra gumman!

2010-01-18 @ 21:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0