TipToe still makes me smile!

Idag har jag.. *trumvirvel*.. ridit!!

Oväntat, eller hur ?

Jag tar det i ordning:


- Clint.
Galopperade honom runt åkrarna och så, och han var snäll som vanligt. Ingen speciellt att berätta om direkt.



- Spice Girl
Lite pigg, men helt okej. Ville gärna ha massor med tyglar och huvet i vädret...Och så hängde hon sig i vänster hela tiden, så himla dryg var hon.. Vi kommer inte överens så bra. Jäkla sto!


- Wonder Boy
Red honom på ridbanan eftersom att han är ridbar. Jag behövde det!! Mjukgörande travarbete, travåttor, små galoppvolter och galoppåttor. Duktig häst!!



-
TipToe
Longerade henne eftersom att det var lite dåligt underlag för våran runda idag och hon blir så springig över fälten... Hon var hur söt som helst. Travade ut på spåret själv när vi kom ner och jag stälde mig på min plats, och sen räckte det med ett "whooooh" så bröt hon av från trav/galopp/bockningar och skrittade in till mig. Smackning så ökade hon. Hon fattade rätt galopp hela tiden, och säkte sig neråt med huvet fast jag bara har en vanlig lina och inga hjälpsnören. Sötast!! :D


(Bilden i ordning: MrFox-Brad-Greg-Conor-Jameson-Ivory-Splinter eller Tiny)
- Brad.
Ja, han har ju inte varit ute så länge jag har varit här nästan, förutom i walkern ibland, så att han var lite pigg var ingen direkt överraskning.. Men han hade jättesköna gångarter och lyssnade jättebra på mig. Förutom att han inte ville sluta galoppera och hellre galopperade saktare än han travade än att bryta av. Han hoppade jätteförsiktigt fram och jag har aldrig galopperat så sakta i mitt liv! Jättesöt häst! :)


Här tog jag och Lisa lunch och förberedde lasagnen så det skulle vara ungsredo när vi var klara för dagen.


Det här är typiskt Lisa. "Laziness in a box", om ni frågar mig!
Pastaskivorna, vita såsen och tomatsås till köttfärsen. Allt man behöver är den och lite ost att ha uppepå. Hur lat får man bli egentligen, haha ?

Under lunchen hade jag McNally, Dex, Hennessey och Peter Pan i walkern. När vi var klara red vi ut på MrFox och Jameson. Jag hade MrFox, för Lisa gillar inte honom tydligen.

När vi nästan är klara med sadlingen hör vi en gnäggning. McNally var kvar i walkern!! Haha, båda trodde att den andra hade tagit ut honom, så han fick kalla på hjälp själv. Lilla gubben :(


Stackars lilla Nallen!!
(lägg märke till kedjan som är det enda som hindrar honom från att gå ut...)

MrFox var söt idag, och lite glad. Han har en jätteskön galopp och behöver inte rusa som många andra vill. Jag har hört att han har gått 2stjärnig fälltävlan förresten! Vet inte om det är sant, men han hoppar bra och är ganska välriden så det vore väll inte helt omöjligt?

Sen var det dags för kvällsfodring, och vi var precis klara när Charlie och Hegrid kom hem från hunten. Jag tog Charlie, Lisa tog Hegrid och sen sopade vi och hängde täcken o schabrak på tork innan vi gick in och stoppade maten i ugnen.


Kikade på Judge Judy medans vi väntade på maten. Hon är så kvick att man blir frustrerad bara att att kolla på programmet!! Jag brukar alltid bläddre förb i det, men det fanns bara det och ett program om sjöjungfrur att välja mellan.. Ja, och så fast det ju TvShop såklart!

Det var allt!

Puss,

WilmaVictoria-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0