Don't do that!!

Mocka fick jag tydligen inte göra ALLS idag. Tänkte att jag skulle mocka en box innan jag började fixa hästarna till hunten eftersom att jag hade massa tid, men då sa Oliver åt mig att sluta upp med det! Don't do that!!

Istället la jag extra krut på att fixa hästarna (Victor+Clint) fina för hunten. Borstade svansarna, ryckte lite i manarna på dem och borstade hals och ben. Jag hade fortfarande massor av tid, så jag la fram schabrak och saledgjordar på sadelarna och hängde dit tränsen så det skulle bli lättare sen. När jag hade gjort totalt onödiga saker för att fördriva tid ett tag så började jag med Victor. Då kom Kim förbi och gjorde Clint, så allt gick jättefort.
Hästarna var superfina när dom åkte! :)

Lisa kom och mockade de 5 boxarna som behöve mockas, och medans så red jag ut med Anne. Hon hade Rocky och jag Rio. Rio var fortfarande alldeles glad, så det var höga händer, mycket ben och hälar fram och gällde idag. Speciellt när ahn dök efter hindrena (wohoo, vi hoppade ju också!) och började tokbocka.... Men det var kul, för han hade roligt! Så fort jag kände att det var lite obalans fick jag tänka "höga händer - hälar fram - lösa knän - hälar ner - tryck med vaden", och då blev det bra igen! Tvättade Rio när vi kom tillbaka så han blev ren och fin. :)

Sen satte jag Hegrid, Spice Girl, Hennessey och Lizzy i walkern och kastade ut Polyanna och TipToe i varsin hage. Fixade lite lunch under tiden och skrev ett litet "hästschema" till mig själv så jag har full koll! (Förresten tappade jag bort det, haha!)


Hegrid i walkern


Lisa kom in och drack lite kaffe med mig, och sen mockade hon det sista och jag tog hästarna från walkern. Sen red vi ut tillsammans, hon fick ta Amigo som var alldeles för glad för sitt eget bästa idag, men det var ingen fara. Jag skulle ta Holly, men hon hade tappat en sko så jag tog Bart istället. Alla tycker att han är stark, men vi är ganska bra vänner han och jag. Han behöver bara veta att det är jag som bestämmer, så jag får ta tag rejält några gånger, och sen är han snäll som ett lamm. Och rädd som en galen höna med knark på frukostflingorna...
Jag måste erkänna att vi var bättre på att snacka skit än att rida duktigt, men hästarna fick galoppera av sig en stund iaf, och det är ju huvudsaken. :)


Anyway, efter det skulle jag ta ut den lilla gråa ungponnyn men hon hade också tappat en sko! Aja, tänkte jag, det är väll lika bra att hon går ut i hagen idag eftersom hon inte gjort ngt på länge så får Joey sko henne imårrnbitti så rider jag henne imårrn. Jag gick och hämtade TipToe, och vet ni vad hon hade gjort? Tappat en sko!! Hon hade lagt den framför grinden lite duktigt så att jag skulle se den. Smart ponnyhäst!

Det kom en man och provred Tiny, och det gick bra tror jag. Han verkade nöjd iaf, och inga ben blev brutna. ( Förutom Tinys rygg kanske.. Jag ska anmäla alla män i huntklubben till Kims unislimkurs!! ) Oliver ringde Lisa och sa att vi skulle hålla ett öga på provridaren och hans vänner som var med, för dom brukar kunna kolla omkring lite och råka få med sig ngt hem.. Vi låste sadelkammaren och tog hand om hästen efteråt, så jag tror att det gick bra.
Jag hoppades lite i smyg att dom skulle ta med sig den korkade jakthunden som står och skäller i gång i sekunden i samma tonart huuuuur länge som helst varendaste dag. Men det gjorde dom såklart inte... Åh!!


Jag kvällsfodrade och Lisa ryckte Conors och Tinys man, och så hjälpte hon mig lite på slutet. Fyllde kärrorna inför morgonfodringen gjorde jag också, och Lisa tog in Polyanna och ponnyn jag släppte ut. Maxi eller Mexi eller vad hon nu heter.


(Haha, Oliver kunde inte säga TipToe idag heller! Det närmaste han kom var nog TopToe, och hans sämsta försök var nog TickTock..eller kanske TockTack?)

Aja, pusss,

WilmaVictoria-

 


Kommentarer
Postat av: Jane

- Som en galen höna med knark på frukostflingorna???

Var får du allt ifrån?



Höll på att ramla av stolen, och den är hög.

"Don´t do that!". I love him.



Du får helt enkelt säga till hovis att lämna lite grejer så du kan banka på skor själv... TockTock..



Big smile!



Mami


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0