Crazy Tanks

Idag har jag ridit mest hela dagen. Oliver försov sig lite som igår, men han häjlpte mig med ensilaget ändå. :)

Jag började med att rida den nya hästen, Liath. Liath betyder grå på irlänska, man uttalar typ bara de 3 första bokstäverna. Anyway, hon var snäll och lugn men ville INTE hoppa. Hon tjurade bara och stannade, och precis samma sak vid alla vatten. Synd för henne att jag hade hela dagen på mig och var dubbelt så envis bara.

När vi kom tillbaka tog Kim lite kort på oss när vi hoppade. Antagligen till hemsidan om han behåller henne. Han har henne bara på prov än så länge sa han igår. "I'm just having her for a try now. Or.. YOU are trying her out, HAHAHA!" Väldigt kul herr Walsh! 

Idag red jag:
Liath, (ja, det sa jag ju? )
Lee, (wohooo, han fick inte bocka en enda gång!)
Lexus, (helevetes monsterhäst + att han bockade 24/7 i galoppen -.-')
TT, (ville bräcka Lexus ? ) 
Jameson, (lite sprallig bara, men underbar som vanligt!)
Conor, (helt okej tror jag)
Moyroe, (kommer ärligt inte ihåg...)
Mr Fox, (hur söt som helst! :) )
Latté, (till sjön och badade benet lite)

Jag vet inte huuuuur många timmar jag har stått i lätt sits och galopperat idag... Men min rygg säger att det är en del, haha! Ryggar ljuger aldrig vet ni väl ?

Jag släppte ut TT i hagen så han fick bocka av sig, och det gjorde han verkligen. Del fick gå ut i gårdspaddocken ett tag så han inte ska bli stående så mycket. Det uppskattades!


TT


Smutsig TT!


Del

Lisa lagade chicken curry till oss idag, och jag hann precis äta klart innan det var dags för mig att åka ner till Kim. Oliver var och träffade markägarna för hunten i Roscommon, och Kim har sin UniSlim-kurs, så jag tog hand om barnen i 1,5 timmar tills Oliver kom o tog över. 


Lisa lagar mat med halvfabrikat...

Allt gick jättebra med barnen, förutom att Zara drog blöjan på sne och sen bajsade ner sig, och Sam vägrade äta klart sin mat. Det hände dock inte samtidigt, för då hade jag haft förståelse för Sam. Jag löste faktiskt allt überduktigt måste jag säga. Jag gjorde rent Zara och gav henne nya kläder, och mutade Sam med godis! Åh, jag är så duktig!!

Nu är Oliver där nere hos barnen, och jag sitter här ute i kontoret och fryser. Ska nog snart gå in och lägga mig. :) Vi har haft sol nästan hela dagen förresten! Regnet vi skulle få var redan borta på morgonen, för det kom igår kväll.
Bra va?


Puss,

WilmaVictoria-



Kommentarer
Postat av: Jane

Wow, lite drag under galoscherna nu!

Du verkar trivas.. =)



Gillar dina beskrivningar av ritterna. Själv ville jag slå ihjäl Bolero med de "farliga" brevlådorna idag... Grrr! Men jag andades bara och låtsades som det regnade..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0