Comeback

Nu är jag tillbaka :D



Har packat upp mina saker och ätit lite. Det är lite folk här nu, så det är jättetrevligt. Har träffat Davey, Alex, Bernie, Theresa, John Marcey, Oliver såklart och så är Michelle och David Staines här. Sue, Michelles kusin/faster/någonting är här också, henne hade jag aldrig träffat förut, men hon är väll okej tror jag. :) Charlotte och Scott från USA är här nu också, dom har jag träffat förut och dom är jättesnälla. Jag har tillomed fått rida ut och hoppa med dom själv ! ;) Dom bor dock inte här, utan nere på hotellet som dom brukar tror jag.

Jag åkte ju med Rebeccas pojkvän Peter hit, så jag sov i hans o Rebeccas lägenhet i Sthlm igår så det blev lättare idag. Han hade beställt hyrbil i Dublin så vi åkte efter en googlekarta han hade. Googlekartan sög. Den hade såklart den kortaste vägen, men sket i hur de såg ut.. Så vi hamnade plötsligt uppe på ett snöigt berg där vi nästan fastnade. Jag fick stå och putta bilen som en tok, men vi klarade det som tur var.. Wohooo! :D

Sen tog vi en "riktig" karta, och tillslut kom vi fram. Note to self: LITA INTE PÅ GOOGLE MAPS!




När vi kom till Portumna började jag känna mig lite som när vi kom in i Lindesberg när jag var liten och vi skulle till mormis. (mamma/pappa vet!) Vägen från Portumna till Flowerhill har aaaaaaldrig varit så lång, jag ville bara fram :D !

När vi väl var framme kändes det hur bra som helst. Det kändes som att komma hem litegrann, och det var jättetrevligt att träffa alla igen. Theresa och alla babblade på om hur dom hade saknat mig och sa att det kändes som att jag varit borta en evighet.

Nu sitter jag i min älsklingsfåtölj i the den och David, Rebecca, Peter, Michelle, Sue, Oliver och Theresa sitter och äter maten som David har lagat. Jag åt lite av gårdagens mat förut så jag är inte hungrig.


Tydligen har det tinat lite nu, så idag har dom kunnat rida. Irland <3 Wilma, haha ! Oliver sa att det går att rida nu och att vädret blir bättre. Rebecca har varit gullig och sparat Frodo och Lee till mig, haha. Gullehon! :) Hon berättade att Oliver hade sagt att han skulle kolla om Lisa eller någon av mongosarna (dom som mockar allt annat) kunde mocka i mitt stall så jag kan koncentrera mig mer på ridningen nu när jag blir själv med alla hästarna. Han har inte nämnt det till mig men jag hoppas det blir så. Skulle vara awesome, verkligen !!

David hade enligt Rebecca varit lite på om att jag skulle komma tillbaka. Jag rider ju McNally åt honom!! När någon annan noob skulle rida honom hade han sprungit ner till kanten av gården o tvärnitat o vänt så den ramlade av, hahah! Men David har ju berättat för Nallen att jag är "a friend", så det är okej att jag rider honom. Det är därför det går bra :). Att han springer iväg lite med mig ibland hör inte till saken, för "det är så han gör".. Aja, det här bli asbra ska ni se!


Mr Big heter tydligen Tiny nu, och jag tror inte att han har blivit riden än. Jag tycker om honom lite så jag hoppas att jag får hoppa up på honom snart. :)


Jag är jätteglad att vara tillbaka, och nu ska jag bannemig hålla!


Jag är alldeles glad..!


Puss,

WilmaVictoria -


Kommentarer
Postat av: Jane

Ohhhh!

Det här inlägget bara glittrar och sprudlar!!



Man blir glad i hela kroppen av att läsa om din return.



Gotta love your paintpicture.



Ser fram mot massa dagliga rapporter, dagens höjdpunkt som sagt.



LYM <3

Mami


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0