Chill Out

Hästarna prillade i hagen, och jag chillade runt på gården och stod som en dåre med ansiktet mot solen mitt på gården i hopp om att bli lite brun.

Jag tycker att det är så kul att släppa ut hästarna och se hur dom beter sig. Vissa bockar(Frodo, TipToe), andra rullar sig på en gång (Charlie), Bart springer av sig all sin energi i stora cirklar, och Wilson leker zombie. Jag skrattade så jag höll på att kissa ner mig när jag hade släppt ut Wilson och han drog igång med ngt han aldrig gjort förr. Det var en stolpe som halvlåg på andra sidan hagen, så jag gick ner för att fixa den och tog snabbast vägen - genom hagen såklart.

Plötsligt ser jag hur hans skugga som förföljde mig växte enormt och kollade bakåt. Då går han där på två ben med frambenen rakt framåt och såg ut som en zombie. Han tappade balansen efter 2-3meter, men ställde sig igen. Så himla ful!! Han tyckte kanske att han härmade mig eller något, hahah! Önskar att jag hade fått kort på det.

Kim och hennes bror + brors tjej var här idag och han red en sväng på Rocky. Jag tog ut Moyroe och han var lugnet själv idag, som omväxling. Duktig häst! :) Vi galopperade längs floden i solskenet - åh, jag kommer aldrig tröttna på det. Värsta lycko-boosten!

Alex kom hit och hon tog hand om Diabolo och jag tog in och tvättade Rio, Charlie och Clint. Sen kom Dee förbi och vi satte oss i The Den och snackade skit alla tre tills Dee kom på att hon skulle åkt till någonstans för 1,5timmar sen. Hahaha, typiskt irländare att alltid va sena!

Dee gav oss tips på vad vi kan göra (Alex o jag) när vi känner oss uttråkade och vill iväg. Vi ska satsa på att åka till Birr eller Galway någon dag, det är 40 min till båda ställena så det är rätt okej. Nästa vecka ska Alex komma hit när jag har slutat och så ska jag få följa med mig till "hennes gård" och titta lite, för då är ägarna i Holland hela veckan. Annars kommer vi bara fastna i massa babbel med dom och så får hon inte visa det hon vill säger hon. Jag tror henne, chefen verkar vara en pedant typ som inte vet ngt om hästar egentligen...
Sen ska vi kanske åka vidare till Birr eller Galway för lite shopping, tihihii :D!


Efter förra turen till Galway.



Alex hjälpte mig med kvällsensilaget, och jag tvättade Wilson medans hon sopade och mockade till Diabolo. Sen fikade vi igen, och jag lagade mat medans hon babblade på som vanligt och slöbläddrade i Horse&Hound.


Jag lagade en slags pastagratäng eller ngt, så jag lämnade den med osten osmält på spisen och gick ut lagom tills Oliver kom tillbaka. Oliver kom hem tidigt så Alex hjälpte mig med hästarna. Jag körde lite med John så han fick också springa minsann, men Bernie vågade jag inte köra med för hon skulle nog ha sprutat parfym i ögat på mig då. Några hästar hade taggtrådssår som vi tvättade, men annars gick allt väldigt fort.

När allt var klart gick jag in och stoppade maten i ugnen på värmning och skickade ett sms till Oliver; "Hungry? :)". Han kom in efter ett tag och berättade om hunten. Det var en man vars häst hade fastnat i en lina och gick omkull, och mannen ramlade såklart av. Dom klev upp samtidigt, och mannen backade ut på fältet för att akta sig för hästen som sprattlade för att komma lös, och då flög stolpen som linan sat fast i upp ur marken, och hästen drgo med sig linan och sprang förbi mannen som hoppade och dansade för att inte bli fälld av linan som kom farande i knähöjd.

När Oliver berättade klev han upp och demonstrerade dansen och skrattade så han höll på att kikna. SÅ kul tyckte han att det var, han fick inte ens fram slutet, alltså mannen ramlade eller inte. Dom hade haft en bra hunt i alla fall. Kort, men bra. :)


Det var nog allt för idag. :) Oliver gillade förresten maten idag (som vanligt ;)), och klagade på att han åt för mkt. Som vanligt. Haha! Han får snart börja gå på Kims unislimkurser om jag fortsätter laga mat åt honom som jag gör nu tror jag. Men ärligt så var den awesome!


Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Jane

Jag hade åxå velat se zombiekort!!

Frän häst. OM han inte tänkte stampa på dig!?



Haha, spruta parfym i ditt öga? Då tror jag hon får brännvässlor i sina ;)

Postat av: tant Anna

Haha, tokunge! Visst är de personligheter hästarna, inte tu tal om det! Skulle velat se Oliver när han berättade om jakten. Du låter så skeptisk, kanske är du klok och förståndig och har inte fått jaktkicken som gör en passionerat riskabel resten av livet... ?

2010-02-01 @ 19:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0