Valentines Day

Alla hjärtans dag började jag med att skicka iväg 10 hästar på hunt. Oliver och David Staines hade nästan gjort klart ensilaget när jag kom ut klockan 8, så jag fick bara mata WonderBoy. Oliver gör ofta såhär när han vet att jag kommer få göra kvällsfodringen själv. Gulligt va?


Jag red ner Zorro till floden. Hur fint som helst var det! Det var en tjock dimma över alla fälten, och solen trängde igenom och spred glitter över vattnet. Lite magiskt känns det, speciellt med lugnet man får när alla har åkt iväg.

Fina Zorro!

När jag kom tillbaka tig jag in lilla Sputnik och sadlade honom och Maxi. Klockan 11 kom tjejen från förra helgen och jag red ut en sväng och vi hoppade några få hinder. Hon kommer tillbaka nästa helg igen, och det är väll bra? Tjohoo, jag har fixat en stammis! Efter det kom det hit fyra människor som skulle skola sina hästar på crosscountrybanan så jag visade dom vart dom fick och inte fick rida, sen gick jag in och åt lunch. Jag hade egentligen bara Tiny att rida idag, och ville inte rida honom när domdär galningarna flängde omkring här.

Alex kom hit och jag red ut på Tiny medans hon fyllde kärror med ensilage. Jag har aldrig tänkt på att Tiny är stor. Eller jo, men inte hur stor han är! När jag stod bredvid honom idag och mätte så var hans manke 15-20cm över mitt huvud - när jag hade hjälm, skor, och stod i uppförsbacke! Han är kanske lite stor ändå?

Han är jättesnäll och testar bara lite i början i galoppen. Han tar ett gigantiskt språng och sen tvärnitar han och kör ner huvudet, så hänger man inte med där så har man säkerligen en plats på marken! Jag höll i mig för kung och fosterland, och resten av ridturen gick bra. Han känns himla ung att rida, men jag fick honom i alla fall ner i floden idag utan tjaffs och utan ledhäst! Det ni! :)


TinyWiny!


Jag och Alex åkte till Tynagh och köpte kaffe och choklad, och sen fikade vi innan vi gjorde kvällsensilaget. Vi sopade duktigt och tog hand om Diabolo ett tad innan vi åt middag som David lämnat till oss medans vi väntade på lastbilen. Alla hästar mådde bra, men vissa var fortfarande ganska svettiga så jag slängde på svettäcken och gick ut och bytte dom när "efter-hunten-fikat" var avklarat.


Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Jane

Kan du inte be någon fota när du sitter på Tiny och står brevid honom!!

Vill se..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0