My own little slave

Ingen hunt, inga gäster, inget nått! - förutom en personlig slav.

Japp, så är det, jag har fått en alldeles egen slav för en vecka. Alltså, han kallar sig prao-elev, men jag föredrar att se det som en liten slav. :) Han är lika gammal som mig och lite självmordsbenägen skulle jag tro. Han har tydligen 10 hästar. Ingen har något namn, och han rider dom inte ens en gång i veckan. När han väl rider hoppar han som en tok eller åker på hunt. Nått fel måste det vara på pojken!


Vi började med att släppa ut ca. 15 hästar av dom som var på hunt igår, och sen gav vi oss på ridlistan.

Började med Tiny och WonderBoy, och han fick Tiny. Olivers idé, inte min, jag lovar!
Han frågade om hästen var lugn, och jag sa att han var det fördet brukar han ju. Då ställde han sig och hoppade jämfota onormalt högt bredvid honom och skulle på så sätt komma upp på honom. Tiny gillade inte läget och bockade när han tillslut dunsade ner i sadeln. Då tyckte han att jag ljög som sa att han var lugn. Herregud, den där killen gör saker som kan få en käpphäst att skena.


De gick rätt bra, och när vi kom bort till fälten frågade jag om han ville galoppera. Han brydde sig inte sa han, så jag fattade galopp och hinner knappt geloppera 10 meter innan jag hör ett skrik. Kollar bak och ser Jamie på backen och Tiny som är på väg hem. Jag satte av i galopp mot en kortare väg hem och WonderBoy älskade det! Vi hoppade några hinder i farten för att snabbare komma hem och vi hade med andra ord en egen liten hunt. Ingen rävjakt dock, utan en Tinyjakt. Jag mötte honom vid sjön, men han fortsatte upp till huset där Oliver tog in honom i boxen igen så jag red och mötte Jamie.

Vi tog ner hästarna till sjön igen och sen red vi hem efter nästa par. Det blev Brad och Brain (han heter det på riktigt, jag frågade!!!). Jag tog såklart Brad och han var bäst i hela världen! Jag är smått förälskad i den hästen, hans power, hans finkänslighet och hans samlade galopp. Mums!

Nästa par ut var Holly och Liagh. Liagh hoppade över minsta lilla vatten och bröt ibland av till trav för att galopp var på tok för jobbigt. När hon bröt av piskade jag till henne, och varje gång blev hon världens rodeohäst och sparkade som besatt. Vi är inte bästa vänner direkt, men hennes fasoner är inte ett dugg läskiga så jag blir bara irritarad av det. Jag har svårt att ha respekt för hennes sparkar och bockningar eftersom att det känns som om jag skulle kunna stanna henne genom att sätta ner fötterna i backen. Lilla ponny!

När dom 6 var motionerade skrittade vi ner Dex, Victor, Lexus och Bart till sjön och runt skogen bara för att dom skulle bli rena och få röra lite på sig istället för att stå och bli stela. Jag gav honom Dex och Lexus, och kom på att jag kan ge honom alla hästar jag inte gillar denna vecka. Han vet ändå inget om dom, hehehe.

Efter all ridning tog vi lunch med Oliver och sen tog vi in och tvättade alla hästar. Gick ganska fort faktiskt när vi la upp det som vi gjorde. Han hämtade hästar, jag tvättade medans han hämtade en ny, sen tvättade jag nästa medans han skrapade bort vatten och satte täcke på den första, och sen tog jag den till boxen och han hämtade en ny häst. Och så började vi om igen.

Oliver åkte till Roscommon innan kvällsfodringen, så jag och Jamie gjorde den själv. Han var duktig och lärde sig fort hur mycket dom skulle ha, så det var lätt gjort! Sen sopade vi och bytte täcken på alla hästar. Duktiga va?

Vi satte oss på sadelbocksgrejerna och småpratade i 10tusen år innan hans pappa kom och hämtade honom så jag äntligen kunde rida ut på Latté. Red henne till sjön, till floden och sen hem och hon var tokglad att vara ute - som vanligt. Hade tänkt att ta ut TipToe också, men det han bli lite för mörkt och för sent och jag ville inte rida henne så hon blev svettig inför natten. Det blir ju så himla kallt :( !


Det var nog allt.

Nu ska jag tänka på alla småsaker som är jobbiga men totalt onödiga och tidskrävande att sätta min slav att göra imorgon. Oliver åker på hunt, så det kommer inte finnas någon räddning. Hehe, tack gode gud för min slav!

Puss,

WilmaVictoria-

Kommentarer
Postat av: Jane

ATT du får träna på att bossa nu då!!

Wohoooo! Watch out little slave...grrr..



Nice for you!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0