Too cowardly, huh?

Idag var det dags för skolning av Tiny (round 2), Liagh och Maxi. Jag och min slav red först ut på Liagh och vemdetnuvarhanred. Liagh var hur duktig som helt idag! Hon vände inte rumpan mot mig o boxen och vägrade inte en endaste gång trots att vi hoppade massa nya hinder! Wohoo! :D

Sen tog vi ut Frodo och Jameson för jag ville ge honom en häst han kunde hålla bakom mig så jag slapp bråka med Frodo. Jamie utnyttjade det hela fel och lät jättestora Jameson galoppera som en galning, och jag och Frodo hamnade efter ändå. Den där killen går mig på nerverna ibland. Som tur var är jag och Frodo bästisar (och killen kommer aldrig aldrig någonsin få rida honom!) så Frodo skötte sig brilliant och drog inte ett dugg. Lilla snuttebubben, jag blev så stolt!


Jag frågade hela tiden om vi skulle ta ut Maxi och Tiny, men varje gång jag sa det ville han rida någon annan. Hm, ja, han kanske ville spara det roliga till sist tänkte jag. Så var det dock inte. Grejen var att han inte vågade rida Tiny!!! Han frågade tillslut om inte jag kunde rida honom istället och jag retades och sa att det var hans uppdrag. Om jag hoppskolade 2 hästar(ponnyer) kunde väll han ta 1 häst?

Medans jag väntade på veterinären som skulle kolla på Latté skickade jag ut honom själv på Spice Girl. Precis när han lämnat gården fick jag reda på att veterinären skulle bli en timme sen, så jag gick och sadlade Tiny. Någon måste ju rida honom!

Jag fick stå på hans foderlåda för att nå att tränsa honom, han är gigantisk! Jag tog det lugnt och fint, så när jag var klar och gick ut för att hoppa upp kom Jamie tillbaka.

J; Jaha, så du rider ut själv med honom nu? Hahahahaha!
W; Ja, du var ju inte här så..
J; Men nu är jag.
W; Skynda dig att sadla en häst och kom då!?



Det hade han tydligen inte räknat med, men han skyndade sig att hämta Moyroe. Jag gick ner till ridplanen med Tiny under tiden och travade lite, fattade en galopp och sen kom Jamie. Han bockade lite i början av galoppen men det var bara att hålla upp huvudet och trycka på framåt så blev det bra. Vänlig men bestämd!!


Tiny+Wilma vs Jamie

Jamie ville att jag skulle ramla av, såååå gärna! Han galopperade ifrån mig så fort ett fält kom (speciellt där han ramlade av igår), föreslog att vi skulle hoppa större hinder fast det var Tinys första gång crosscountry och drog iväg mot vattenhinder eftersom att han vet att Tiny inte gillar vatten. Bangade vi för något? Nej!! För jag och Tiny är vänner! Han bockade inget förutom det i början och skötte sig jättebra hela vägen, genom vattenhinder, när vi blev lämnade, ALLT!
Vi hoppade till och med "the cottage" på slutet som är ett "hus" på väg upp mot gården och det är inte allt för litet, och inte minst brett! Okej, det blev ett grodhopp där men vi klarade det. Jag flög som en vante 10 meter över sadeln och Jamie skrattade så att han höll på att missa hindret efter. Han berättade för Lisa när vi kom tillbaka hur rolig jag hade sett ut, och jag kontrade med att jag i alla fall kom hem PÅ hästen och inte till fots. Skrattar bäst som skrattar sist! ;)

På Maxi kom den galna och orädda ponnyungen i mig fram igen, och idag lät jag den komma fram. Vi blev halvgalna och fick galoppera på som tokar för att hänga med i stora TT's tempo. Jag menar, han är GIGANTISK och Maxi är en liten C-ponny skulle jag tro. Men gud så underbar hon är! I början bockade hon istället för att galoppera, men det var bara att stå så märkte man det knappt, helt sjukt! Jag gillar henne! :)



Det roligaste idag var att Jamie inte vågade rida Tiny. Jag trodde att han skulle vara tokmodig efter vad han berättade igår. "Jag har inte varit på hunt denna säsong för allt har varit för töntigt. Jag gillar dom galna sakerna med höga hinder, många hästar och mycket taggtråd."

Sen skyller han på att han tycket "Tiny är för stor för att han ska kunna rida honom riktigt". Ja, för han är ju mycket mindre för mig som är 1,5 dm kortare...?

Sen vet jag inte vad det var som hände igår. Ibland "bockade Tiny så han ramlade av", och andra gånger "halkade när Jamie drog ner honom för att han inte skulle landa ner på ett hinder när han kom ner från stegringen" och då ramlade han av. Oliver skrattade så tacosen höll på att flyga ur munnen när jag berättade om dagen för honom... Hehe.

Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Jane

....när du lämnar Irland så kommer vattenståndet att öka dramatiskt.

Tänk dig själv när 45 hästar hoppar i havet för att simma till Wilma i Sverige!!



Gees!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0