The green island goes white

Idag är jag smart och skriver i word först så jag slipper bli arg om bokstäverna inte funkar. Plus att då kan jag skriva på mitt rum och slipper gå ut i kylan, hoho vad smart!

Praoungen kom tidigt idag, och jag höll fortfarande på med morgonfodringen. Jag hade bara en häst kvar, sen gick vi in och åt frukost och svor över hur kallt det var. Idag har det snöat nästan hela dagen!!

Jag fångade snöflingor på tungan när jag gick med skottkärrorna till dyngstacken och fick gå tusen mil extra för att jag inte kunde gå rakt. Bångstyriga snöflingor som man måste jaga!

Ser ni vad jag ser? Jag glömde måla snön! Men varje svensk vet väll hu snö ser ut?


Vi satte ihop ett nytt träns+martingal+förbygelgrej+1000hållafastsadelnremmar till Vincents nyaste häst. Herrejesus, det var ett riktig IQ-test med alla olika sortars spännen som skulle rätt (dom kom löst i en påse), och alla remmar dom skulle sitta ihop och träs igenom överallt. Men nu är det fixat och jag är stolt fixare!

Skickade iväg Charlie och Hegrid på hunt och satte Spice Girl, WonderBoy, Lizzy och Dex i walkern i hopp om att kunna rida efteråt. Vi tog lunch medans hästarna skrittade runt i cirklar och vi tog ner Paddy Ark till en hage. Han bröt sig ut ur den förra så vi fick sätta honom i stallet när han kom hem, och nu är han i en ny hage. Hoppas han stannar där!


Vi chansade och tog ut Amigo och Clint på en liten tur även fast vädret var pissdåligt. Amigo skötte sig fint med lilltjejen(15år, men jättekort!), men vi tog inte ut några fler hästar för leran var fortfarande lite för hård att rida på, och vägarna var hala. Inte roligt! Imorgon ska vi tydligen få lika väder igen...


Något mer jag har att berätta? Näe. Lisa var här idag, och det var ju trevligt. Det var allt!


Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Jane

Ännu en lovely Paintbild!

Wow, ny dyngstack!

Såg aldrig stupet till haj-havet när jag var där.

Inte får hajskrället äta upp min lilla flicka!!



Å mamma haj..dada-dadada-daa-daa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0