The childrens and beginners hunt

Gästerna var väldigt duktiga inatt, och jag vaknade inte ens till när dom kom hem. Alla överlevde alltså natten, och jag slapp åka och köpa kardborre i Portumna. Tur!

Eftersom att hunten var häromkring idag så red dom dit, och behövde inte lämna gården förrän 12. Innan det hade jag en grupp med 4 tjejer från Ballinasloe och hör och häpna; Oliver följde med ut! Han red inte först som han brukar, utan höll sig i bakgrunden och lät mig rida först. På Brain (han kommer alltid vara Brain för mig...) som jag inte gillar för 5 öre. Men Frodo var ju utan baksko :(!

Efter framskrittningen frågade jag Oliver om vi skulle gå höger genom vattenhindret och sen hoppa på fältet eller om vi skulle ta vänster genom skogen till några andra fält. "You decide", fick jag som svar, så jag bestämde vänster. Oliver hängde på, men när vi kom bort till floden vek han av utan ett ord och red hem. Jahaja, han ville väll bara kolla så jag sköter mig?


Gruppen gick ganska bra, förutom att den lilla tjejen på Jameson satt ihopkrupen som en boll när han galopperade fastän jag sa åt henne att luta sig bakåt två tusen gånger. Suuuuuuck! Jag gav upp efter ett tag och sa åt henne att bara hålla sig precis efter mig och inte sist i gruppen och det funkade bättre.

Vi kom tillbaka hela och rena, kastade in hästarna i boxarna och sen var det dags att sadla inför hunten. Ca. 10 hästar tror jag att det var, och Emer och Lisa hade tränsat alla och lagt sadelgjordar och schabrak utanför alla boxar så jag skickade bara iväg dom med sadlar. Det är lättare än att de ska prova sig fram med 3 olika sadlar innan dom hittar en som passar lixom.


Till och med gamla Polyanna fick vara med idag!

Iväg med dem, sadla hästar till några som skulle ut på uteritt runt här själva (de hade haft häst här förut, så det var okej) och sen mockade vi lite i väntan på att alla skulle komma tillbaka från hunten. Vi började ensilaga, och när vi nästan var klara kom de klapprande in på gården med alla hästarna. Jag föredrar när de kommer i lastbilen, för då tar man en och en istället för att alla kommer på en gång och det blir hyperkaos på stallplanen.

Hela hunten kom över gården, och ni ska se hur små vissa av barnen är!! Jag menar, de rider i en stooor grupp, hoppar fasta hinder och tokgalopperar över ängar. Att de får för sina föräldrar! Fast å andra sidan såg jag häromdagen en 10åring som körde en jeep med en släpvagn med två rundbalar på med sin 8åriga bror i bilen, och pappan i en traktor framför. Sjukt...

Jag kommer aldrig sluta förvånas här.



Psst, visst borde jag ta det som en bra sak att Oliver inte föreslog denna hunt för mig eftersom att den var för barn och nybörjare? Annars hade det varit illa...


Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0