Take Your Time

3 hästar för mig att fixa till hunten idag, en slapp morgon med andra ord. 

Det var 6 hästar allt som allt, så vi tog stora lastbilen och lämnade en tom plats på varje sida om Black Prince som är gigantisk och helt jäkla störd i huvudet i lastbilen! Han knuffar mellanväggarna så att sprintarna går sönder ibland och mosar hästen bredvid! Willy var hans senaste mos-offer, och sist han åkte bet han även av toppen på Majors öra!!

Idag hade han över 1 meter till varje häst, och satt fast i två korta kedjor så han inte kunde röra huvudet mer än 1dm år varje håll. Hehehe, så går det!


Oliver sa åt mig att ha en lugn dag, "take your time", och låta hästarna vara. Dom har gått bra på sista tiden och kommer gå mycket i helgen då 10 engelska gäster kommer. Dom 10 ska sova här på Flowerhill, och jag hoppas att dom håller tyst så jag slipper vakna mitt i natten för att dom kommer hemrumlande... På fredag är det avslutningsfest för jaktsäsongen (som slutar 7mars...?) så dom kommer åka dit. Skönt!

Jag ska vara barnvakt åt Sem och Zara på fredag för Kim har en unislimkurs i Portumna och Oliver ska ju på The Hunt Bal. Skulle egentligen babysitta idag, men Theresa gör det idag och följer med på fredagskursen istället.


Sem som misshandlar sig själv.


Jag har inte ens något att mocka idag, för jag mockade G-stallet igår och hästarna skulle jag ju låta bli idag. Jag funderar på att få Lisa att skjutsa mig till en affär så jag kan shoppa saker så jag kan baka kakor tills gästerna kommer i helgen. Jag har varit jättepepp på att baka cupcakes de senaste dagarna!!




Vi får se vad som händer. Min stortå gör lite ont att böja och "rulla över på" när man går. Förstår ni vad jag menar..? Jag ser helt efterbliven ut när jag går och svingar ut benet åt sidan för att slippa böja tån, haha!

Puss,

WilmaVictoria-

Kommentarer
Postat av: Jane

Haft en tråkdag med andra ord?

Postat av: Jane

Hahaha, ser Major ut som en märkt ren nu när en bit fattas på hans öra?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0