Poor Holly

Holly är halt. Jättehalt är bara förnamnet, och vi vet inte riktigt vad det är. Vi var ute och red idag, jag på Brad och slavis på Holly, när Holly helt plötslig snubblar och blir tvärhalt.



Jag sa till slavis att hoppa av och kolla om hon fått något i hoven men det hade hon inte, så han fick gå hem för hand med henne. Han tänkte gå genom vattensplashet med henne och jag frågade om han var dum i huvet som tänkte tvinga en häst som är tokhalt på ena frambenet att hoppa ett nerhopp. Jag tror hellre att hon går några steg längre än att behöva landa på sitt framben. Det tyckte han var vääääääldigt jobbigt, och jag kunde inte brytt mig ett dugg mindre.

Hon är knappt varm någonstans, eller så är det bara svårt att känna pga allt hennes benhår... Visitertången hjälpte inte heller så vi vet inte vad det är alls. Vi hoppas bara att inget är brutet, men det bådar inte gott med tanke på hur ont hon verkar ha.




När jag kom för att mocka henne box som bestod av endast bajsgegga låg hon ner och klev inte ens upp eller ens lyfte huvudet när jag kom in. Jag mockade runt henne och var tvungen att få upp henne, så hon ställde sig upp. Hon vägrade totalt att flytta på frambenen så jag fick mocka runt dom och halma in på en gång innan hon la sig igen. Så fort jag stängde dörren la hon sig ner igen utan att gå ett enda steg först. Bara rätt ner, och där har hon legat sen dess. Tror att veterinären ska komma o kolla på henne snart.

Lilla gumman :(. Jag ska gå ut och sno en morot från Diabolo och ge henne. Det är inte mycket jag kan göra känner jag. Jag vet att det kunde ha hänt vem som helst som ridit henne, men bara för att jag inte tycker om Jamie så tycker jag att allt är hans fel. Så det så!

Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0