One of those days

Idag (eller egentligen sent, sent, sent igårkväll) kom Janet hit. Hon jobbar på ett annat ridcenter med är här ibland, så hon hjälpte mig Aoife och Lisa på gården. Gissa om allt jobb gick fort med 4 människor?

Jag sopade HELA bakgården där dyngstacken och silaget är bara för att göra fint för gästerna som kommer, och såklart var det den enda halvtimmen på hela dagen som det regnade istället för att vara skinande sol. Suck! Jag mockade Jamesons box, halmade några boxar och sopade A-stallet när all mockning var klar.

Vi red ut en gång tillsammans med en engelsk tjej som ska ut på hunt imorgon. Jag hade Clint i början, men bytte efter havle vägen för att hon skulle få testa honom också, och då fick jag Spice Girl. Alla älskar henne, men vi är ändå inte vänner... Aoife på Hennessy, Janet på Ivory och Lisa på Rio var med, och så Oliver och Andy såklart.


Clint


Jag red ut igen med den engelska tjejen. Började på Moyroe, och slutade på Hegrid eftersom att vi bytte som gången innan. Hon gillade ändå Spice Girl bäst!! Herregud, jag hade valt Moyroe som första val och sen Clint som andra. Spice Girl kommer dock före Hegrid, för han för slö för mig, hehe.

Jag tog ut Rocky på en kortis för att han skulle få busa av sig. Han har ju blivit klippt nu! Sååå fin blev han, och han verkar jätteglad för han vet hur snygg han är nu. ;)


Dex -

När jag kom tillbaka lämnade jag hans saker på och sadlade Dex och skickade Aoife att sadla Amigo för Amerikanarna var här. Dom är från Indiana, och jag fick givetvis massa Chase Coy låtar på hjärnan, han är ju också därifrån. Det var iaf en mamma och hennes dotter och resan är en "graduation present"!
Jag fick rida ut själv med dom, och det gick jättebra förutom att jag och Dex inte är bästa vänner. Men han gjorde sitt jobb och stannade inget, så jag är jättenöjd ändå. Snel Hest!

När vi kom tillbaka var fodringen klar, så jag sopade lite och sen gick vi in och duschade. Lisa skjutsade oss in till Portumna och vi shoppade lite mat (Janet och Lisa shoppade mat, jag köpte pistagenötter). Lisa kör som en galning, och vi dunkar musik och skriker lungorna ur oss till Pinks senaste skiva. Idag slaktade vi Bad Influence igen, haha ni ska bara höra!



"Lordy, Lordy, Lordy!
I can't help it i like to party, it's genetic!
It's electrifying, wind me up and watch me go.
Where she stops, nobody knows
A good excuse to be a bad influence on you"



Btw, jag ÄLSKAR Janet! Hon är GALEN och så jäkla rolig!


Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0