On the ball again!

JJag var varit lite slow ett tag, men idag var jag på hugget igen!

Vaknade 30min innan klockan ringde och klev upp då istället för att somna om. Gick ut och började morgonfodra, och Oliver var redan i full gång. Han hade planerat att göra det själv, men jag förstörde hela hans plan. :)
När alla hästar hade man åt vi frukost, och fick sällskap av Lisa och Kim som kom strax efter varandra. Kikade på "the lorry list" och drack en kopp te, sen satta vi igång. 10 hästar i Volvon, 5 i Gröna lastbilen, 2 i hästtransport och 4 i Tom's lastbil.

Det gick hur fort som helst att fixa när vi var 4 personer, och italienarna stod publik och tog kort när vi lastade och frågade vad alla hästar hette. Jag säger det igen; dom är som japaner med sina kameror!


Lisa och jag hade världens gulligaste farvälkommité, och vinkade och gav slängkyssar till alla som åkte. 3 lastbilar, en hästtransport, en personbil, två minibussar och en jeep med hästfinka fylld med hundar. Sen var det tomt på gården, och sadlekammaren ekade nästan.


Klockan 11 hade jag en liten ridgrupp med två relativt nya ryttare. Två 14åriga tjejer, varav en hade varit här förut och ramlat av så hon hade lite taskigt självförtroende, så vi började försiktigt. Dom hade Polyanna och Sputnick, ponnyerna som varit här sen big bang. Vi travade lite, galopperade lite och hoppade till och med 5 små små hinder. Jag gav tips och uppmuntrade som en galning, och i slutet ville tjejen som ramlade av sist bara hoppa mer och mer, det var jätteroligt att se. :) Hon var så glad att ha självförtroendet tillbaka (hennes pappa var nog ännu gladare!) att hon vill komma igen nästa helg om hon fick. Jag hade förresten Jameson och han vad underbar!

Jag släppte ut Conor, MrFox och Victor - dom hästarna det var synd om eftersom att det hade så dåliga ryttare igår. Resten fick stå inne, annars skulle vi få tvätta hästar till mitt i natten. Jag hjälpte Lisa och mockade 3 boxar, och så släppte jag ut Diabolo och mockade till honom när jag ändå var där. Jag är så snäll!

Alex kunde inte komma hit på sin lediga dag för det är rally där hon bor, så hon fick åka hemifrån innan 7 på morgonen som hon ville komma ut. Men så kunde hon inte åka hem när hon ville igen. Vägen går ca. 2 meter utanför hennes fönster, jag tyckte lite synd om henne...


Lia behövde åka till affären så jag följde med henne till Tynagh och handlade bröd, grädde, paprika och lite annat vi behövde hem. På vägen hem åkte vi förbi hennes svärföräldrar och åt söndagslunch. "Pork, peas and potatoe!" Det låter halväckligt, men det är massa annat till också så det är jättegott. Men det låter ju inte lika bra om man räknar upp allting..? Dom var himla söta hennes svärföräldrar! :)

När vi kom tillbaka tvättade vi hästarna, kvällsfodrade och sen kom Oliver hem rätt tidigt. Perfekt ju! :)
Blev som vanligt lite skitsnack i the Den med alla huntare och sen åt jag och Alex kycklingsoppa och cheesecake när alla hade åkt. Mums, hon hade lagat hur god soppa som helst! Oliver joinade oss och berättade massa historier som vanligt, han var på ett rackarns bra humör idag. Me like!


Puss,

WilmaVictoria-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0