Not a Perfect Day

Jag har inte haft en särskilt bra dag idag till största delen av dagen.

Det har varit en sån dag när man har noll stubin, hästar ställer sig på fötterna (Wilson...), blir rädda för saker hela tiden (Del), vägrar göra saker (Tiny i sjön!!), puttar upp boxdörren i ansiktet på en (Aj, Victor!!!), biter en (Peter Pan), puttar av all ensilage från kärran när man går förbi (Zorro) osv, jag kan hålla på hela natten. Jag har inte varit på hugget idag helt enkelt.




Jag vågade inte rida TipToe med tanke på hur dagen gick, så jag smorde massa sadlar (ca 18st), tvättade Rocky (och fick hälften av vattnet på mig själv eftersom att han töntade sig så mycket), och bytte ut trasiga tränsdelar mot hela. Och ja, jag satte ungefär allt åt fel håll eller tjorvade till något innan jag fick det rätt. SUCK!

Jag ville bara lägga mig i fosterställning i ett hörn i en gammal oanvänd box och dö ett tag. Men det finns ju råttor där, så jag struntade i det.

Majella var här och skulle visa mig vilken sadel som var hennes eftersom att någon snäll person som hade hjälpt mig efter hunt hade växlat sadlar och hängt dom fel, men jag hade redan fixat allt när hon kom. Plus att jag hade råkat smörja hennes sadel innan jag kom på att det var hennes så hon blev såklart jätteglad över det. Tror ni att jag sa att det var ett misstag? "Varsågod, men alltså jag hade inte smort den om jag visste att det var din." Nej, skulle inte tro det. Hon blev glad som sagt, och det var ju jäkla kul för henne att hon hade en bra dag idag...


När Oliver kom hem var han på jättebra humör(!) och tog hand om Charlie själv, för det var bara han som åkte. Jag höade klart och sen fortsatte jag smörja lite träns och Oliver och Davey mockade lite i C. Efter 1 sadel o 2 träns ropade Oliver "Time to quit now, Wilma!!" medans han satte av mot dyngstacken med sin kärra och Davey hack i häl. Jag fick tydligen inte sitte ute och smörja träns i brist på annat att göra, så jag packade ihop och gick in.


Det är lite konstigt tycker jag, att det är bilder på grönsaker på sadeloljan.
Vem smörjer sina grönsaker lixom...? Irländare alltså!



Nu är klockan halv 8 och jag ska gå ut till internetet. Internetkillen har alltså inte varit här än som ni kanske kan lista ut? Är fortfarande mätt sen lunchen tror jag, eller så är jag bara mätt för att jag vet att det är dags att äta upp maten som Ros lagade till oss. Smaklös gummi(kött)gryta - MUMS!


Hoppas eran dag har varit bättre än min. :)


Dagens låt;

Mando Diao - Not a perfect day.





Dagens finaste;






Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Jane

Aaawwww, snuttegumman.

Men du är skillad. Fast du har en skitdag så får du mig att skratta!!!

Jag var vid Edefors m Bompi när du messade...

Vi hade inte kommit fram till bron än när han laddade för tillbakaturen...

SÅ nära att han fick smaka på Lee´s galopp-halt..

Men jag orkade inte.



Fick hålla i bettringarna istället, för tyglarna var tydligen för långa..?

Han fick INTE springa fort..



Hoppas kvällen blir bättre. Tur som (!) att Oliver var på bra humör! =)



Love you plenty!!

-Madly!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0