NeverendingMorningMagic

Det blev 6 hästar att rida idag, precis som igår.

Började med att ta Splinter till floden och sjön för att få ner svullnaden på hans knä. Han var inte halt idag i alla fall, men knät är fortfarande på tok för stort så vi fortsätter nog med våra morgonpromenader några dagar till.

Ivory var lugn och snällt som vanligt, och Conor var pigg och snäll som vanligt. Galopperade längs floden som vanligt, och man håller nästan andan för att inte förstöra den fina stämningen som blir. En lätt och låg dimma över alla fälten, floden glittrar, solen skiner bakom kullarna på andra sidan floden och den enda som hörs är hästens rytmiska galopp och frustningar. Lika underbart varje morgon!!


Conor :)

Jag red ut Brain med Ann och Rocky och han var lite småtjurig och ville gå hem så fort det fanns en chans. Vi gjorde inte så mycket, men hoppade lite i alla fall. Jag ville inte göra Brain svettig eller blöt för han skulle klippas. (det hände aldrig...)

Longerade TipToe innan jag red henne, och hon var superduktigt idag! Hon var totalkoncentrerad hela ridturen, ändå till slutet när vi gick genom sjön. Då började hon fjanta sig med huvet vilket resulterade i dränkt TipToe. Hon snubblade alltså, och halva hon och hela mina underskänklar hamnade under vatten så hon såg supersvettig ut när vi kom hem.

Amigo och jag galopperade länge och hoppade lite linjer för att han skulle bli trött och hålla sig snäll. Han är hur jäkla snäll som helst att rida, men jag litar inte på honom en sekund! Han har fortfarande kvar den lilla jäkla bråkponnyn där inne som kommer ut när han blir uttråkad.

Efter 6 hästar tog jag lunch - mackor med marmelad. Vi måste verkligen åka till affären snart.


Efter lunch kollade jag till hästarna som ska på hunt imorgon och dom var rena allihopa så jag mockade ur till ponnyerna i G-stallet istället. Hyffsat uppskattat kan jag lova!

Jag kvällsensilagade själv med helvetesensilaget, och svor åt allt som ramlade ner. Jag önskar att alla balar bara blev stulna eller råkade brinna upp så jag slipper dom. Intresserad av lite ensilage någon?

Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Jane

Han borde väl kunna byta bort dem om inte annat? Ingen som har köttdjur däromkring?

Gubben på ön!!!



Bort med hemskesilaget som gör hästingarna sjuka...=(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0