Screaming my lungs out

Idag åkte 12 hästar på hunt, alltså två lastbilar. Lisa och Kim hjälpte mig att fixa hästarna så det gick snabbt som bara den.

Klockan 11 hade jag crosscountrygrupp, 3 tjejer från Ballinasloe + Roz. Vi skulle ta det lite lugnt för tjejerna från B-sloe har inte varit här på 2 månader nu, plus att dom hade hästar dom inte ridit förut. Jag tog Amigo, för han var i princip den enda som blev över. Dom hade Jameson, Rocky, Peter Pan och Roz hade såklart sin Zorro.

När jag red ut med dom red Lisa iväg med dom fyra icke ridkunniga italienarna till puben. Man rider alltså dit, ställer undan hästarna på en gård bredvid, sitter på puben och sen rider man hem igen. Booooring!

Crosscountrygruppen gick bra. Dom pratar så hysteriskt mycket, men det gick bra ändå. Jag skrek (!) och förberedde dem för varje grej vi skulle göra och sa åt dem att hålla avstånd och halvhalta mellan varje hinder när det var jumpinglanes och alltså 8-10 hinder på rad. Duktig Wilma!


När jag kom tillbaka fikade vi lite och sen mockade jag ut hos MrFox. Jag småbabblade med Joey medans han skodde, lekte med hans hund som vanligt och väntade på att Lisa skulle komma tillbaka så jag kunde hjälpa henne sadla av alla hästar i hennes grupp innan jag red ut TipToe.


David, Bernie och Michelle red ut, och Michelle fick ta Maxi. Det gick sådär, dom kom inte så bra överens, men sånt är livet. Det fanns bara Maxi och TipToe kvar att välja på, och TipToe var redan sadlad för mig!

När Lisa äntligen kom tillbaka hjälptes vi åt med alla hästar och saker och sen longerade jag TipToe. Så fort jag peka ut på spåret satte hon av och tokbockade i två varv innan hon lugnade sig. Ridturen gick jättebra och vi hoppade lite. Så fin!! När jag red iväg kollade Bernie på oss jättemycket och frågade om jag skulle rida på ridbanan, så när jag kom tillbaka frågade jag om det var nått speciellt. Hon undrade om jag kunde rida på ridbanan en stund, och det gjorde jag såklart. Hon ville bara "titta på henne". Jag travade runt och hon var hur fin som helst i formen, och sen hoppade vi lite också. Bernie undrade hur mkt hon hade gjort innan och jag sa att jag inte visste, men att det känns som att hon mest har blivit åkt och sliten i munnen.

Idag var hon awesome och vi travade och tränade sidvärtesrörelser över vägen, galoppfattningar och avsaktningar. Hon var kanonduktig! När vi kom och galopperade i snäva kurvor bytte hon galopp av sig själv istället för att hålla vänster hela tiden som hon alltid gjorde förr. Hon är så duktig!


Jag berättade allt det för Bernie också. Hur som helst, om Bernie letar ny häst så är TipToe inte rätt för henne med tanke på att hon inte ens kunde rida Rio på hunt förr helgen. Rio är en slö ängel för guds skull!!!


Whatever, vi får se vad som händer i framtiden. Imorgon är det 20 hästar till hunt, alltså båda lastbilarna plus en extra. Det kommer bli spring, spring, spriiiiing hela morgonen! Men det klarar vi. Nu orkar inte inte skriva mer, mina fingar dödar mig. Jag ryckte Newmans man utan kam eller vantar idag - AJ!


Ska försöka få tag i italienarna och se om dom kan skicka lite bilder dom har tagit. Dom är ju värre än japaner med sina kameror..


Puss,

WilmaVictoria-








Kommentarer
Postat av: Jane

Underbar dag!

Pappa undrar hur du hinner med allt på dagarna. Han är superimpad av sin lilla blicka.

MEN han tycker inte att pubrundan verkar Boooooring, utan snarare ridning i hans tycke!



Hyfsade röstresurser du kommer ligga inne med när du kommer hem då!!

Wohooo!!



I´m so proud!!

Postat av: Ancha

Jag tycker det låter som du haft en kanonisdag idag :D

Du ska bara veta vad avis jag e på dig lilla flicka ! :o

Du e duktig - som skriker åt dom -

hejaheja :D<3

2010-02-06 @ 22:17:47
URL: http://anchalott.blogg.se/
Postat av: Madelene

Jisses det låter som "living the dream" där borta, Det låter ju hur underbart som helst ju:) Rolig läsning^^,

2010-02-07 @ 21:29:03
URL: http://madurskaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0