Me and my slave, day 3.

Min slav kom hit strax efter klockan halv 9 idag. Himla tidigt måste jag säga, och jag och Oliver satt fortfarande och åt frukost så han fick vänta på oss inna vi kunde sätta igång.

Vi tog ut Willie (jag) och Splinter (han) på en kort tur bara för att dom skulle få komma ut lite. Willie vet nog inte om att han är snart 25, han tror nog snarare att det är 5 han fyller, men han är söt ändå. :)

Klockan 10 kom Ann hit och tog med Rocky ut. Bernie kom också och red ut med oss eftersom att hunten blev inställd idag. Min lilla slav skötte sig hyffsat bra och höll sig där bak och gjorde vad vi andra gjorde. Duktig slav! Han förstår lixom inte att man inte kan lägga ribban efter sig själv utan lagom för gästerna. Han vill bara visa sig modig och duktig... Då kan han väll börja med att rida Tiny igen, hahaha!

Efter det skulle vi ta ut Zorro och Clint, men när jag tog ut Zorro ur boxen gick han jättemysko med bakbenen. Jag tog ut honom ändå, och helt plötsligt var det frambenen, och sen ett bakben igen som han haltade på. Oliver sa att vi skulle gå till floden, så det gjorde vi.
På kvällen kollade vi igenom honom och hittade ett väldigt skickligt gömt skärsår mellan frambenen som var helt svullet och infekterat. Vi tvättade rent och gav honom en antiinflammatiorisk spruta (rinnande ipren?) och jag ska ta honom till floden två gånger imorgon och tvätta rent. Ni vet, dom har ju sitt "magiska vatten" här som dom tror botar allt. Sår, hälta, sjukdomar, fattigdom, svält - you name it!

Efter det kom det en tjej hit för att rida. Hon var så himla vacker att man blev helt förundrad. Inte särskilt lång, blond, och jättegullig var hon. Hon berättade att hon var 17, och jag trodde att hon drev med mig, för jag hade gissat på.. 14? Hon var så fin att man nästan blev arg! Sen berättade hon att hon har någon slags sjukdom så hon ligger på sjukhus jätteofta och jag blev helt chockad. Ni vet, folk tror ju ofta att "perfekta människor" har perfekta liv, och att allt flyter på för dom bara för att dom är så jäkla snygga. Hon hade i alla fall precis kommit ut från sjukhuset för 4 dagar sen nu, och hade varit där i 7 månader eller något. Jag antar att man inte kan få allt här i världen, och jag tycker så himla synd om henne. :(

Jag red ut crosscountry med henne och slaven, och självklart skulle han styla för henne och kunde inte hålla sig till oss. Han drog iväg och hoppade högre hinder än oss och galopperade runt som ett freak. Hon hade Polyanna, en gammal liten ponny och hade inte ridit på 7 månader så vi skulle ta det lite lugnt, vilket vi två i alla fall gjorde. Det jag stör mig på är att han inte har en aning om hur hästarna är, och ändå gör som han gör bara för att vara cool. Han vet inte om Polyanna hade dragit efter honom och försökt hoppa, och hur coolt är det om tjejen ramlar av eller dom går omkull?

Jag sa till honom när vi kom tillbaka men han är så korkad att han inte fattar ändå. Hoppas han ramlar av och bryter benet eller något, då ska jag skratta jättehögt och rida hem.

Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0