Mare or horse?

När vi pratar om hästar här, och jag berättar något om en häst får jag ofta frågan "is it a mare or a horse?".

Första gången fattade jag inget, så den jag pratade med ändrade frågan till "boy or girl?", och då trillade poletten ner. Jag förstod det, men jag har fortfarande inte accepterat det! Ett sto är väll lika mycket häst som en valack eller en hingst?

Det är ju som att skilja på tjejer, killar och "människor"!







Wikipedia; "Occasionally the term "horse" is used in a restrictive sense to designate only a male horse."

INTE OKEJ!



Puss,

WilmaVictoria, människa-


Kommentarer
Postat av: Jane

Hejja tjejen!



Utbilda du de där öborna så de kan prata som folk!!



Love your picture!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0