Make it, Moyroe!

När jag kvällsfodrar är jag alltid jättetyst i H-stallet för att se hur långt jag kommer innan Moyroe ser mig och sticker ut huvudet. Ibland kommer jag faktiskt till 4:e hästen, McNally, som är hästen innan honom!


Ful bild på fina Moyroe.

Idag när jag stod vi McNally väntade jag på att Moyroe skulle börja låta och kraffsa, men ingen Moyroe kom. Jag körde fram till honom, och såg att han låg ned längst in i boxen, så jag slängde in en minituss för att se om han klev upp. Han låg kvar, så jag gick in och tog ut maten igen och då ställde han sig upp, men la sig lika fort igen. Jag sprang upp och sa till Oliver, och när jag kom ner till honom igen så stod han upp. Han var jätteanfådd och jag kände på hans hals som var dyngsur av svett. - Kolik! Av med täcke och in i skrittmaskinen, fortfortfort!!!

Klockan var ca. halv 4 när jag hittade honom, och veterinären kom ganska fort och gav honom en kramplösande spruta eller något. När dom har fått den ska det ta max en timme innan dom slutar vilja rulla, men efter långa promenader med honom fick veterinären komma tillbaka klockan halv 6, för han ville fortfarande rulla.

Hon kollade så långt in hon kunde om han hade någon knut på tarmen, men det är ju inte så långt man kan kolla såhär på hemmaplan. Innan 6 hade hon fått tag i en klinik så dit åkte Oliver med honom. Jag har inte hört något mer, men jag hoppas att det går bra.

När jag skulle lasta honom ville han först inte gå, och sen när han sprang upp så tog han sista steget på rampen på min fot och hävde sig upp i lastbilen. Jag trodde att han bröt varje ben i min lilla fot, men vi lastade klart och efter ett tag så kändes det bättre. Kommer få en snygg blånagel eller två som matchar mina knän, ben och rygg! Oliver frågade 27tusen gånger om jag var okej, och jag sa att det var det oxh undrade om han ville att jag följde med. Han behövde mig inte, och skickade mig att byta täcke på Kino istället innan han körde iväg.

När jag höll på med täcket hörde jag hur lastbilen stannade och någon kom springande. Jag fick panik och trodde att Moyroe hade börjat rulla i lastbilen när han satt fast i grimman eller något, men som tur var var det inget sånt. Det var bara Oliver som undrade om jag verkligen ville följa med eller om jag bara ville följa med som hjälp om han behövde mig. Herregud, att skrämma upp mig sådär! Jag stannar hemma och håller koll på gården istället, och jag tror att jag ska gå en runda i alla stall innan jag går och lägger mig och kolla så att alla hästarna är okej. Detta jäkla ensilage dom har nu är den stora boven!


Jag sitter i The Den nu och ska snart gå ut och uppdatera detta. Jag tänker inte gå och lägga mig förrän dom är hemma igen. Och ja, jag är säker på att de kommer hem tillsammans. Det måste dom.


Håll tummarna allihopa, Moyroe behöver er!

Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Jane

Kom igen Moyroe!!!!!

Håller tummarna och skickar alla goda tankar vi har.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0