Killing your slave, is that a crime?

Lexus var borta imorse igen. Han tycker uppenbarligen att fälten är mer spännande än stallet på natten. Jag skulle vilja se hur alla hästar reagerar när han traskar iväg, haha!!

Slaven kom tidigt idag igen. Vi tog ner Wilson (han) och Zorro (jag) till floden, för sjön var frusen. Wilson var lite halt efter förra hunten men han var bra nu, och Zorro var mycket mycket bättre! En bra start på dagen. Jag var snäll och berättade för slaven att han alltid måste ha korta tyglar på Wilson så han inte får för sig att bocka när det är tråkigt. Jag berättade det inte riktigt på en gång, hehe, men tillslut kände jag att jag var tvungen. Jag hade inte orkat dra runt på en lipande pojke hela dagen...

Vi tog ut Latté och Bart och red dom en kort sväng innan vi tog dem till floden. Latté har ju varit halt, men är ganska bra nu igen. Vi bytte box till henne för Oliver trodde att hon sparkade i väggen när hon åt och att det var därför hon var halt hela tiden. Jag frågade honom en gång för rätt länge sen om han inte trodde att det kunde vara i ryggen som problemet sitter för hon skjuter alltid över sadeln på vänster sida och sitter man till den åt höger så bockar hon. Men så kunde det inte vara trodde han.. tills igår! Då kom han och berättade att dom nästan visste vad felet var nu (han o veterinären); Det är nog något i ryggen!
I rest my case.


Vi motionerade WonderBoy (jag) och Brain (han), och han höll inte i hästen för 5 öre. Jag ville dra av honom från hästen o dränka honom i floden och säga att han ramlade av o slog huvudet i en sten ifall Oliver undrade. Han (slaven alltså) får mig att bli en kallblodig mördare i mina tankar ibland.

Vi tog lunch och Oliver undrade om vi hade sett till mockarsnubben idag. Det hade vi inte, och han skulle varit här igår(!) redan så vi fick ägna hela eftermiddagen åt att mocka. Jag mockade 3 boxar i I-stallet, sen kom Oliver och tog över där så jag gick ner och mockade dom 5 som finns i Medical Centre. Med lite bra peppmusik i öronen gick det ganska bra! Det jobbigaste är att knuffa kärran upp för alla uppförsbackar från Med. till dyngstacken...

Det är lovat -10 grader till helgen och jag hoppas att det inte blir så, för då åker vattenhinkarna fram igen. Vattenkopparna är redan halvfrusna på dagen och tinar upp på eftermiddagen för att sedan frysa under natten igen. Kanske är därför Lexus springer ut?

Lisa lagade mat idag så hon smet in direkt efter ensilaget och lämnade sopningen till mig och slaven, och slaven lämnade allt till mig. Jag trodde att han sopade utanför B och gårdsplanen, men efter att ha sopat halva A kollade jag bak och såg honom stå och smsa i H-stallet. Jag sa att det inte blir klart fortare för att han kollar på när jag jobbar, och då hjälpte han mig - genom att öppna dörrarna till mig så jag kunde sopa in halmen. Och så stod han ivägen hela tiden.
Jag sa att jag kunde öppna dörrarna helt själv, och då gick han iväg utom synhåll. Men inte för att sopa, utan för att sätta sig på sadelbocken utanför C-stallet och vara ful. Jag gav upp och sopade klart och gick in till Lisa i köket och stängde dörren. Han han sitta där ute o vara lat och ful, det är allt han är bra på. Plus att han inte ens har ridbyxor på sig när han rider.

Köttbullar och potatismos blidde det till middag i alla fall, och det var skönt att slippa laga mat själv idag för en gångs skull. Jag gjorde världens bästa tortillini/bacongrej igår. Nästa vecka blir det köttbullar på slavkött. Eller så blir han hundmat, jag har inte bestämt mig än.

Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Åke

Är du släkt med mamma din lilla elaking? Behåll honom i livet ett tag till,han kanske kan tränas?

Puss/ Dad

2010-02-11 @ 20:24:34
Postat av: Jane

Mäh! Va??



Jag undrar mest om du funderar på dogfood eller houndfood..?jkssscchhh



Så tycker jag att du kan BANKA vett i huvudet på honom om ord inte funkar.



Buss på!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0