Killing time is not my favourite game.

Dagens stora händelse var att engelska gästerna kom. Dom är som sagt 10 stycken, men bara 8 rider så det är inte så fasligt illa.

Vi lunch förväntade vi oss att de skulle komma, så jag red Amigo och Lee på morgonen för att dom skulle vara snälla och obusiga. Allt var klart vid lunch och vi bara väntade på att de skulle komma.

Vi väntade.

Och väntade.

Och väntade.

Tillslut kom de, efter 3 någon gång ringde de och sa att de var nära. Oliver sa att vi kunde sadla Amigo, Lee, Hegrid, MrFox och Peter Pan för de går nästan alltid att använda, så vi sadlade de 5 och gick upp för att fråga vilken den sista hästen var. (Jo, jag kan räkna men det var bara 6 som red idag.) Den sista hästen var Rio, men vi fick byta ut Amigo och Hegrid mot Hennessey och Ivory. Himla kul att sadla massa hästar i onödan måste jag säga.

Ridturen gick bra i alla fall, och Lee kom ihåg att uppföra sig efter uppläxningen han fick efter sina fasoren imorse. När han tycker att något är totalt onödvändigt och han är på bushumör så tvärnitar han precis efter ett galoppsprång och kastar sig snett bakåt så att alla flyger av framåt. - Trust no horse.
Han försökte en gång imorse med och fick veta att han levde, för jag är så himla trött på detta tjaffs nu. Han skötte sig PERFEKT hela ridturen med tjejen som red honom och hon undrade hur vi kunde få alla hästar så lugna fast dom är så många och det bara är jag som rider. Vad skulle jag säga? "Jag red skiten ur dom pigga hästarna några timmar innan ni kom?" Njäe, kanske inte va? Jag sa att Oliver bara köper lugna hästar, för det är ju nästan sant.

Jag frågade Oliver vem han ville att jag skulle rida, och han sa att jag kunde ta "the coloured lad down there" och pekade mott mitten av gården. Med andra ord, Frodo. Hihi!!



Frodo var nog lite mör efter igår. Jag skulle bara ut och motionera honom vanligt igår, och när vi kom upp ur ett dike började han bocka och blev jättestark, så jag tog in honom på en volt efter att ha vänt honom på andra sidan fältet. Varje gång vi kom på den halvan som var hemåt försökte han springa iväg, och jag blev jättearg och svor som en borstbindare när han inte lyssnade. Grejen är att han kan bryta av i trav, men sen fortsätter han trava jättelugnt men är totalt omöjlig att stanna!! Jag struntar i om han inte lyssnar på mig i skengalopp eller skritt, för dte är lika illa båda två. Jag red honom på små galoppvolter tills han skötte sig, sen red jag längs heeeeela crosscountrybanan baklänges, och sen hoppade jag massor på ett fält och red heeeela crosscountry banan med dom flesta av alla hinder på vägen hem. Sen var han trött, och idag var bockningar det sista han tänkte på, hehehe. Han var som en snäll gammal gubbe!

Ahjuste, och så tappade han en sko. Stackars bubben :( Jag hoppas Joey fixar det snart, annars kommer Frodo hinna få massor av energi tills jag kan rida honom igen...

Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Jane

Haha! Jag gillar dina små argbiggeanfall!

Vilseledande reklam, har du hört talas om det?

...Oliver köper bara LUGNA hästar.

Jo hej du!



Tur för honom att gästerna inte förstår svenska och har hittat hit, fniss-fniss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0