Jumping Wires

5 hästar åkte till hunten idag. Dex, Lexus, Amigo, Hennessey och Lizzy. Jag fixade 4 medans min slav fixade en, och då fick jag ändå göra om det eftersom att han inte satte fast stropparna från schabraket någonstans. Jag lastade alla, och när jag var klar kom Oliver och gormade om att vi skulle ha lämnat en plats mellan Hennessey som stod först och hästen efter. "Det är så vi alltid gör". Vad knepigt då att jag aldrig har sett det tyckte jag, och då kom han på att Hennessey alltid brukar åka den gröna lastbilen med större platser så han inte behöver en ledig plats, och att detta bara varit gjort någon enstaka gång. Men det är ju ungefär samma som "varje gång" eller "alltid", eller hur?

När dom kom tillbaka hade alla blod överallt.. Jag tvättade av det och konstaterade att det bara var massa småsår och inte djupa, förutom ett på Dex och ett på Amigo som jag och Oliver tog hand om senare. Mycket taggtråd idag tydligen. Huvva! Jag är glad att jag inte var med.

Hunten i Roscommon imorgon är inställd. Det var någon som hade dött i området där hunten skulle vara så Oliver ställde in den för att visa respekt. Och för att han hade få bokningar och hellre ville vara hemma och fixa kanske? Haha!

Kim berättade att det är eventing (fälttävlan) nästan varje söndag från och med början av mars, hur coolt som helst ju. Tänk om vi hade det så hemma mamma, då skulle du aldrig vara hemma, haha! Kim hämtade hem en ny häst på prov idag, men veterinären kollade på honom och såg att han var lite halt och hade något slags hjärtproblem, så den hästen åker nog tillbaka lika fort som den kom.

Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Jane

Haha! Ja du stumpan, då hade jag varit borta jämt!!

Men med lite tur så blir det bättre neråt kusten än vi har det för tillfället.

Eller är det Irland vi ska flytta till..?



Du äger ALLTID, och det är som på riktigt, inte Olivers "alltid".



Love You Plenty & Madly!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0