Italianos all over the place!

14 italianos kom inrullande i två identiska röda minibussar klockan 9 idag. Herregud.. Dom pratar och pratar (italienska..) heeeeela tiden, och pratar lika dålig engelska som franskar gör.

Jag sadlade deras 9 hästar efter frukost och gick in till Oliver och sa att jag var klar. Han sa att jag fick välja (!) en häst att ta med, en ledarhäst alltså. Blidde självklart Frodo! Hade tagit TipToe om hon gått mer de senaste dagarna och gruppen var mindre, men ville inte utsätta henne för all stressen som blir i en grupp med 11 hästar. Vill inte ha kaos, tack!


Det gick helt okej första turen. Vi hoppade massor, och även nya hinder som jag aldrig hoppat förr. Två drops, varav ett var ascoolt för man hoppade ner från ett fält och landade i ett djup djup hålgång som fortsatte neråt några meter innan man red upp igen.

Jag och Frodo vad verkligen ett team idag och det var hur kul som helst!!




Efter första ritten åkte dom iväg för lunch, och Oliver följde med dom. Jag stannade och plockade undan alla miljoner sadlar, torkade schbrak, tvättade sadelgjordar, hjälpte Lisa att mocka lite och fyllde alla kärror med silage. 12.40 började vi sadla igen, och denna gång var det 15 hästar som skulle fixas. Jag skulle ut på crosscountry igen med samma grupp som tidigare, och Lisa skulle ut på en skritt/travtur med 4 andra italienare.

Denna gång tog jag Lee, för en annan gubbe skulle rida Frodo. Frodo var inte duktig och snäll med honom, hehehe. Oliver kunde inte säga att jag ridit honom dåligt på sistonde heller med tanke på att han var awesome på morgonen efter massa vilodagar. Pilutta, Pilutta din dumma italienare!!

Han, mannen på Frodo, undrade vad jag gjorde med honom på morgonen för att få honom så snäll, och jag berättade bara att han var tvungen att hitta ett mellanting mellan dom två han växlade mellan - vara alldeles för snäll, alltså låta hästen bara gå på / vara jättebestämd. Han fattade inte vad jag sa såklart, och jag tyckte synd om min lilla bubbis. :(


Det var sjukt när vi hoppade det mindre coola nerhoppet, för jag skrittade upp på det och hoppade ner försiktigt, den andra gjorde likadant, den tredje småtravade och sen gick det bara fortare och fortare. Dom 4-5 sista kom i tokgalopp och hoppade handlöst rakt ut. Livsfarligt!!!


När jag och Lisa gjorde kvällsfodringen kände jag hur all energi bara rann ur mig och jag blev totalt svimfärdig. Det enda jag ätit de två senaste dygnen var ju två skålar flingor och ett paket snabbnudlar, så det var väll inte så konstigt. Lisa ville att jag skulle följa med till Portumna och käka pizza eller något, men jag stannade hemma. Även fast Oliver varit tjurig idag så vet jag att han uppskattar när jag lagar mat, så jag lagade en kanongod korvstroganoff och kokade ris till. Jag är så gullig av mig :).


Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Jane

....så Lee kändes lugnare tänkte du??

Haha, kanske ItalianoFrodogubben vill rida honom imorgon..?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0