If i can make it, anyone can.

Nu kommer receptet på mina cupcakes. Kommer inte ihåg hur jag fixade det, men det är säkert första förslaget som kommer upp om man googlar "recept cupcakes". Ungefär så hemligt.


Du behöver:

5-6 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 nypa salt
3 dl mjölk
4-5 äggvitor (jag tar 4 för en sats, men 9 för dubbelsats)
3 ½ dl socker
1 msk vaniljsocker
110 g margarin

GLÖM INTE ATT SÄTTA IGÅNG UGNEN PÅ 175GRADER FÖRST AV ALLT.

- Blanda mjöl + bakpulver + vaniljsocker i en skål.
- Blanda mjölk + äggvitor i en annan skål.
- Smält smöret i en stor kastrull, häll ner sockret och vispa vitt.
- Häll ner lite mjölblandning och lite mjölkblandning om vartannat för att slippa få klumpar och ha kvar kastrullen på plattan.. (Det här är varför du ska ha en stor kastrull och inte en liten så du måste byta som jag alltid får göra.)
- Vispa runt lite på låg värme i 2-3 minuter så att äggen för göra smeten lite tjockare.
- Häll upp i formar, stoppa in i ugnen och diska medans du väntar. Ca 20-25min tar det, så du hinner!

När du tar ut dem kan du låta kakorna svalna medans du gör frostingen.


Till frostingen behöver du:

200 gram cream cheese
115 gram mjukt smör
1 tsk vaniljsocker
7 dl florsocker

Detta räcker gott och väl till två satser muffinsmet, så halvera om du bara gör en normal.

- Blanda smälta smöret och osten.
- Häll i vaniljsocker.
- Häll på florsocker tills konsistensen är bra.
- Färga eller behåll vit och smeta frostingen på kakorna.






Lycka till!


Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0