Holly Update!

Jag vet inte om Holly blir bättre, men hon står i alla fall upp ibland nu. Kanske är efter Tori varit här och gett henne smärtstillande, men jag vet inte riktigt.

Jag går in till henne flera gånger om dagen och börjar prata med henne redan när jag är utanför stallet för att få henne att ligga kvar och inte panik-hopppa upp och få ont som hon gjorde i början. Nu gör hon inte det längre! Jag sitter alltid vid henne 10-15min och kliar henne i pannan eller något, och bara klappar och pratar med henne, och jag tror att hon uppskattar det litegrann. Ligger hon med huvudet uppe eller står så ger jag henne vatten i en hink så att hon ska slippa gå upp och runt till vattenkoppen. Ligger hon ner så lägger jag en tuss ensilage vid huvudet så hon slipper vara hungrig.



Hon har fått små sår på sidan av ansiktet från att hon ligger med huvudet nere hela tiden. När jag gjorde sista kollen av henne klockan 9 idag så stod hon, och jag passade på att kasta in löjligt mycket halm för att hon inte ska få ont.

Jag pratade med Oliver, och han sa att han ger henne smärtstillande nu, och när smärtan är borta ska vi sätta ut henne i en av dom stora skogshagarna. Hon kommer aldrig bli riktigt bra med tanke på att det här antaglien är något gammalt som kommit upp igen, så hon får bli skogsmulle. Hon är ganska gammal ändå, så Oliver vill inte sälja henne som sällskaps/promenadhäst så någon rider henne för hårt så hon får ont igen. Snutte!

Det var nog allt!!

Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0