Got home alive

Zara har varit lite sjuk ett tag nu, så jag försökte göra kvällen så lugn som möjligt även fast Sem är en energibomb! Vi åt, jag mutade Sem som vanligt för att han skulle äta upp (tuggummi denna gång) och sen drog vi igång en film.

Sem var helt fascinerad över mina bubblor och ville att jag skulle blåsa nya hela hela tiden så att han kunde smälla dom med fingret. Jag försökte lära honom att blåsa bubblor, men det gick inge vidare. Sen är det tydligen himla stor skillnad på "chewing gum" och "bubbel gum", och Sem kom på att namnen är himla lika varann ändå!

Zara fick medicin innan jag bytte om på henne och stoppade henne i säng. Hon somnade jättesnällt, så jag kunde gå ut till Sem och tvinga honom att byta om till pyamas fort. Vi gick ner i köket och färglade teckningar som han hade målat, och sen blev klockan 8 och det var dags för honom att somna. Han fick läsa (kolla på bilder?) en halvtimme och sen gick jag upp och släckte till honom. Inte populärt!









Tog inga bilder när Zara var vaken. Hon såg inte så pigg ut ändå :(


Här får ni en gammal bild på när Zara lensar kylen vid jul, haha.
- lägg märke till lussekissarna!


När jag hade släckt till Sem gick jag ner och städade undan efter middag, målning osv och satte mig vid tvn en stund och kollade på någon dålig HighSchool-film bara för att fördriva lite tid.


Precis innan Kim kom hem vaknade Zara igen, så jag sprang upp och kollade till henne. Hon var hur varm som helst, så jag tog ur henne ut sin lilla "sovsäck" hon har och la henne bara under täcket med pyamasen på. Hon sltade gråta på en gång och somnade nästan innan Kim han komma in och upp.

Sem vaknade såklart när Kim kom hem, men det gör han tydligen alltid...


Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0