Another week, another rainy day.

Jag börjar med att gå igenom ridningen;

Zorro - till sjön, travade bort till floden och sen hem. Inte halt längre! :)
Latté - sjön, upptäckte att hon var halt igen och red hem.
Frodo - min snuttebubbe som fick mig på bästa humöret. JAG ÄLSKAR FRODO<3
Victor - öm i foten, så vi galopperade på ängarna och gick på sidan av vägen hem för att slippa stenar. Jag lät honom springa så fort han ville över ena ängen, och det krävdes att jag bekräftade 3 gånger att han fick det, sen gick det undan. Behövde bara ta lite i tyglarna så saktade han ner igen. Han är så otroligt gigantisk och genomsnäll!
Lee - han var bråkig sist, så idag hade jag spöt med mig. Snäll som ett ljus idag...
Dex - inte liak stark och hård i munnen som vanligt. Spände inte nosgrimman så hårt, för jag tror att det är den som gör ont på honom. Funkade ju?


Det var all min ridning. Solen sken hela tiden när jag red, sen efter lunch började det smådugga. Jag, Lisa och Oliver hjälptes åt att tvätta de 10 hästarna som varit ute och när vi var klara pissregnade det.

Klockan 2 skulle det komma två nybörjare som jag skulle skritta ut med i en timme. Kul? Jag sadlade Brain, Amigo och Hennessey och väntade. Och väntade. Och väntade. Halv 3 gav jag upp och saldade av hästarna igen, och halmade H och I stallen eftersom att halmen inte hade kommit än när mockarsnubben var här. Jag hatar allt extrajobb som blir för att folk inte kan avboka! Runt 1 ringde dom och sa att dom skulle komma ju...


Brain. Jag kan inte komma över att han faktiskt heter "hjärna".

Satte Rocky, HugoBoss, Major och Hegrid (Rio först, men han stannade bara) i walkern medans vi fodrade. Ensilaget vi har nu är hackat, blött och tungt. Med andra ord helt jäkla värdelöst att hålla på med. En kärra räcker ingenstans och allt bara ramlar av. Vi blev totalt frustrerade av att fodra idag, och vi har ca 15 underbara balar kvar. Tjohooo!


Jag spolade Hollys ben med kallvatten i 10 min, rengjorde hennes sår och satte upp henne på skolistan. Hon måste få av sig skorna, för varje gång hon ställer sig upp så sparkar hon sig på frambenen med bakbenen så hon har ett stort sår på varje framben, på baksidan av knät. Jag smorde in dom med något helosanliknande idag efter att ha tävttat med bakteriedödande vattenlösning. Morötter fick hon också såklart, och en näve av Andys privata supermat.


Andy - "Ge tillbaka min mat!" ?


Nu har det slutat regna och Oliver är hemma från Roscommon igen. Han åkte runt 2 för att prata med farmarna som vanligt.. stackarn! Det är ju inte direkt 10 minuter bort, och han har massa jobb på gården som inte jag kan göra. Wilma + traktor/grävare = katastrofgaranti.


Justja! Min vänsterfot sover fortfarande, det börjar bli lite irriterande.


Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0